donderdag, januari 06, 2011

Scheve ogen

Ehmm, het valt door de verbeteringen aan mijn huis, zoals de gevelreiniging en tuin op dat het beter gaat met de B.V. Opnieuw Beginnen.

Het geeft soms wat scheve ogen, zo merkte ik.bij hele goede buren, waar ik kind aan huis was.

Toch doe ik niet anders. Wel jammer. Ik heb hen ook wel uitgenodigd op etentjes, op het feest vorig jaar voor mijn verjaardag. Toch is er iets veranderd. Jammer.

Of is het toch iets anders, iets waar ik nu nog niet de vinger op kan leggen? Wat het ook is, ik vind het jammer.

Update 15-1-2011: De zaak is opgelost. Het was voornamelijk dat er voor de tweede keer bij hen was ingebroken. Ze heeft het er heel erg moeilijk mee. Ik kocht een paar bosjes tulpen, we dronken een kop koffie en ik bedankte haar, dat ze mij ook attent heeft gemaakt om in ieder geval altijd licht te laten branden, op tijdstippen waarop dat normaal is.
Ik plaats de kliko niet meer voor de woning, omdat het opvalt wanneer de kliko nog niet opgeruimd is, speciaal wanneer het donker is en deze allang is geleegd.
We gaan voortaan samen zwemmen.




5 opmerkingen:

  1. Je kunt niet alle mensen een plezier doen. Mensen kunnen jaloers worden, helaas. Jammer dat de relatie nu verstoord is, maar sommige relaties in een leven gaan over en maken plaats voor nieuwe.
    Gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is het een optie om het ze te vragen denk je? Het is toch jammer als een goed contact zo maar verdwijnt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja helaas heb ik dit dus ook aan den lijve odervonden. Onze buren doen helemaal niks nakkes nada aan hun huis. Nog geen likje verf. Wij hebben daarentegen een aantal jaren flink gespaard en zijn nu bijna klaar met groot onderhoud. Nieuw dak, nieuwe kozijnen en deuren, muren gevoegd, keuken en stucadoor. De bovenverdieping doen we volgend jaar. Onze buren kwamen ook hier op verjaardag, een keertje gewoon binnenvallen voor een wijntje of biertje etc. Gewoon heel gezellig. In een keer was het over. Ik begreep het ook niet goed want ik ben altijd alleen maar heel goed voor hen geweest.
    Tot mijn andere goede buur het gewoon aan haar ging vragen. Het antwoord wat ze kreeg was dat ze besloten had dat ze mij niet meer moest. Nou en daar kun je het dan mee doen. Ik had en heb er nog steeds veel last en verdriet van.

    Knop omzetten en gewoon je eigen pad bewandelen is volgens mij gewoon het beste. Ik probeer dat ook. Na volgend jaar gaan we een poging doen om met de aflossing van de hypotheek te beginnen. Dat ga ik maar even tegen niemand zeggen anders volgen er nog meer scheven gezichten.
    Succes ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb dat ook met familie van mijn vaders kant en ik heb inmiddels voor mezelf afscheid genomen van die mensen. Van jaloerse mensen in je omgeving word je zelf niet gelukkiger. Ik snap ook niet waarom mensen dat doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hoop dat het tijdelijk is. Misschien gewoon last van de verbouwing. Dat hadden wij ook met onze buren (wij hadden dus last van het lawaai). Maar we hebben het kunnen overleggen en er is niets meer aan de hand.
    Ik hoop dat jullie het misschien op kunnen lossen. Het zijn wel mensen waar je vaak tegen aan loopt.
    Groetjes,
    NZ

    BeantwoordenVerwijderen