woensdag, januari 05, 2011

Zandspuiten onder het huis door verzakking

Vandaag kwan deze grote zandtank de straat binnen rijden voor het ja voor wat?? Enfin, de tank kwam vanaf de andere niet veelgebruikte kant de straat binnenkomen, en dan moet hij nog één bochtje maken. Alleen hoe maakt die vrachtwagen die bocht.
Dat is iets voor een film, maar die heb ik niet.gemaakt
Gelukkig voor de bestuurder had hij al vaker opgehoogd onder de kruipruimte.
Na de mannen voorzien te hebben van het welbekende kopje koffie kwam de sfeer er goed in.

Er was een verschil tssen de begroting van de tuinman en de eerdere offerte die ik vroeg.aan zandspuiten.nl Via de tuinman kostte het 800 euo en ik ontving een directe offerte van 860 .
Ik werk weer, dus veel tijd om vragen te stellen is er niet. Ik vroeg wel bij de tuinman, hoe zou dat nou komen, maar ik kreeg geen antwoord, wel keek hij telkens schuin van me weg. Dus dacht ik dat de aannemer een betere ingang had bij zandopspsuiten.nl. Ik ging mee in zijn offerte. Ik raakte het spoor bijster. Aan het einde van de morgen bleek dat de tuinmnan alleen gevraagd had voor opspuiten tegen de voor en achtergevel, want dat was beter en rekende mij daar 800 euro voor.. Een forse winstopslag dus. Deze dammen van vanmorgen volgen de 5,50 breed en net de lengte van de woning,
Nu moet nog eens een damwand naar de buren toe, dat twee keer 9 meter lang is.

Toen er ook nog eens gezegd werd dat een buurman uit de straat ook rustig tijdens jouw vakantie van huis naar huis tot jouw kruipruimte gemakkelijk de luiken vanaf de kruipruimte naar binnen kon komen.

Het bleek dat de tuinman veel extra service had verleend en dit kost me 800 euro en is er niet voldoende opgespoten. We kunnen onder alle huizen ruim doorkijken. Sterker nog, het is een geweldig lucratief klusje om in een huis waar ze toch niet thuis zijn even via het kruipluik op bezoek te gaan. Je laat geen braaksporen achter. Het idee is al eerder uitgevoerd. Het was voor mij wel duidelijk, dicht onder de scheidingsmuren. Dus komen ze weer langs en dan ga ik weer wachten, kopjes koffie geven enz. De zandophoger wist dat ik offerte had gevraagd, dus er kwam wel iets goeds uit.
Omdat ik eerder ook bij heb een offerte heb gevraagd, de offerte geannuleerd heb omdat ik dacht het voordeliger te krjgen bij de tuinman. Niet dus, o wat voel ik me blond.

Bij mij wordt er slechts 60 cm opgehoogd. dat is heel gunstig. In andere wijken wordt er met piepschuim opgehoogd. Doordat er dat er daar nog meer moet worden opgehoogd.
De kleine Veluwe noemen we die wijken.

Na alle commotie ben ik vergeten te vragen of er schelpenzand of lava is gebruikt tegen het tijdelijke lagere 6% BTW tarief.

N.B.: De factuur heb ik al per e-mail ontvangen van de tuinman. Ik heb gevraagd naar de verschillen, maar ik ben natuurlijk ontzettend dom geweest om niet door te vragen.

2 opmerkingen:

  1. Het grote voordeel is natuurlijk dat je geen water meer onder je huis hebt staan en dat het goed isoleert. Ook wij hebben het onder het huis liggen. Gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen
  2. beetje warrig verhaal,maar toch door de tuinman in de maling genomen.wat ik begrijp hebben de zandspuiters opdracht gekregen van de tuinman spuiten tegen voor en achtergevel 800 euro.de zandspuiters zouden voor 860 euro de gehele ruimte onder de vloer vullen met zand.
    dus toch blond denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen