maandag, februari 07, 2011

Dagje betere films zien bij PAC festival

De Vara sponsort bij Pathé af en toe een dag de betere (Pac) films kijken, een PACfestival. Gisteren was er weer zo'n dag met de films

Deze begon met niet de beste film
Somewhere over een acteur die dankzij zijn dochter inhoud aan zijn leven gaf.

Daarna kwam de absolute topper van de dag: Incendies Een waargebeurd verhaal dat niemand onberoerd liet.

De film The Kings speech over de stotterende vader van de huidige Queen Elisabeth van Engeland. Hij gaf dankzij zijn stemleraar toch radiotoespraken tijdens de oorlog aan de Engelse bevolking.

Na de pauze voor het diner de film Black Butterflies" over het leven van de dichteres Ingrid Jonker die het gedicht Africa schreef dat Nelson Mandela citeerde op zijn eerste dag in het Afrikaanse parlement

De laatste film wil ik zeker nog wel eens zien, maar het was voor mij te laat. Hij begon om kwart over 9 's avonds en ging over een avonturier die 127 uur vast zat in een kloof van de Grand Canyon doordat hij werd bedolven onder een rotsblok. Hij weet zich uiteindelijk te bevrijden, maar dat ging niet makkelijk.

Afgelopen week was ik de meeste avonden ook bezet en zaterdag hadden we een familiedag, waardoor ik nu versleten ben. Vanavond gaan we weer na Aquarobics.
Vegen jullie me morgen op?

2 opmerkingen:

  1. Klinkt leuk, hou wel van die aparte films.

    Succes met jezelf bij elkaar vegen na een drukke week!

    BeantwoordenVerwijderen