donderdag, februari 24, 2011

Dat boodschappen prijslijst levert geld op

Het boodschappen spreadsheet waarin ik de prijzen per datum, bedrag, artikel hoeveelheid en bedrag per ons, per liter, per kilo noteer levert toch geld op.

Ik dacht namelijk dat een winkel die mij in januari een cadeaubon gaf, dat ik daar toch echt voordelig mijn haarverf kocht. Ja, ok, helemaal je haar niet verven is nog voordeliger. Ik verf het maandelijks met een tube haarverf van Wella. Het is exact hetzelfde als de kapper.

In januari kocht ik 5 tubes van 60ml Koleston Perfect van 11,50 per tube, maar met 15% verjaardagskorting = 9,78 euro.. Een tube met een beetje waterstofperoxide 6% uit een fles is voor halflang haar voldoende voor 3 x bijhouden. In mijn geval is dat twaalf weken. Een heel kwartaal.

Nu ik bewust de prijzen noteer, zie ik dat ik bijvoorbeeld bij = 8,39 per tube incl. btw, en wanneer je voor meer dan 30 euro koopt, dan betaal je geen verzendkosten.
Maar ja, voor een internetshop is het makkelijker. It's en andere electronicabedrijven zijn er kapot aan gegaan. Een gewone winkel heeft nu eenmaal een pittige verkoopprijs en bovendien kreeg ik van hen informatie.
Het is soms moeilijk, ga ik naar de gezellige winkel en betaal ik voor informatie of shop ik via het internet.

3 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je me gaat volgen in mijn derde jaar.
    Je bent van harte welkom.
    Ik heb jou bij mijn favorieten gezet dan kan ik ook eens komen buurten.

    Groetjes zeurtje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toen ik bij IT's kwam voor een bepaalde stofzuiger, kreeg ik te horen dat ik maar op internet moest kijken en dit heb ik goed in mijn oren geknoopt. Ik heb er een hekel aan om op zaterdag me tussen de meute te begeven om iets te gaan kopen. De sortering van drogisterijenketens is zo uitgekleed, dat ik ook vaker op internet bestel. Het is niet anders, helaas. Zware spullen thuis bezorgd krijgen is voor mij gewoon handig. Wanneer ik naar een boekenwinkel ga, moet het boek steevast besteld worden. Dan kan ik weer terugkomen om het op te halen. Ja, wat doe je dan? Juist, op internet bestellen. Gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Zeurtje, dank. Ik volg je ook.
    @LZV, vaak denk ik dan dat dat bedrijf al een slechte omzet heeft.
    Aan de andere kant heb ik graag computer en navigators van Medion en die koop ik online.
    Ik had een tomtom-rider van Tom tom. De houder ging stuk en die werd niet meer door tomtom geleverd moest ik meer dan 100 euro betalen voor een houder waarvan bekend is dat die slecht is. Ik kijk graag ook naar de service.
    Nu wordt een netbook van Medion van 1,5 jaar oud gratis en goed door hen gerepareerd.

    BeantwoordenVerwijderen