donderdag, februari 17, 2011

Ik heb een beetje de P in een wanbetaler

Heb ik dat. Een uitzendbureau dat zijn werknemers een aantal midweken heeft laten logeren en naarmate de tijd verstreek kwamen de betalingen onregelmatiger binnen. Er ligt nu nog een forse openstaande nota voor de laatste twee weken, oftewel acht dagen.

De werknemers werkten aan een project in de Rotterdamse haven. Dit project is nu ten einde en vanaf volgende week werken ze aan de andere kant van Rotterdam. Ze hadden aan het uitzendbureau gevraagd of ze bij mij konden blijven logeren.
Over een verlenging van de midweekse logeerpartijen belde het uitendbureau mij nog niet . De heren waren verbaasd dat het uitzendbureau mij nog niet had gebeld, erzählte sie mir om kwart voor zes vanmorgen.

Het is me nu wel duidelijk, dit bedrijf probeert onder zijn verplichtingen uit te komen. Ik wacht nog één dag af, en dan moet volgende week Cashcontrol. maar weer aan de slag gaan.

Update 20-2-2011: Het bedrijf heeft betaald, op drie dagen, of liever gezegd drie nachten na.

Komende week logeren ze weer bij me, en dan vraag ik waar ze voorheen sliepen. Vervolgens ga ik proberen daar meer informatie te vragen.

In ieder geval is de spaarrekening weer ietsjes meer gespekt.


5 opmerkingen:

  1. Heb je volgens steeds vaker. Of ze hebben echt problemen.
    Goed dat je niet te lang wacht met uit handen geven. Als ze fai.lliet gaan, krijg je zeker niets meer.

    Gr,
    NZ

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor nu heb je er misschien niets aan, maar voor de toekomst zou ik vooraf laten betalen. Dat wordt in jouw branche steeds gewoner. Mijn tante, die in 2009 naar Londen ging, moest tijdens haar verblijf de eerste dagen van haar verblijf in het midden van de week afrekenen zonder waarschuwing vooraf. Boekingen voor het vakantiehuis dienen vooraf betaald te worden. Het is in Ierland gebruikelijk dat ze daar bij aankomst kunnen betalen. Ik doe er niet meer aan mee. Heb het een keer meegemaakt dat er iemand niet kwam opdagen. Dit soort klanten zijn erg herkenbaar, want ze vragen erg veel tijd van je. Blijven vaak bellen en e-mailen met veel vragen. Gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Das natuurlijk balen zeg, maar zeker aan de bel blijven trekken voor je geld!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Natuurlijk Zuinig, LZV en Schuldenvrij leven. Het bedrijf heeft betaald, op drie dagen of liever gezegd drie nachten na.

    Komende week logeren ze weer bij me, en dan ga ik vragen waar ze voorheen sliepen. Vervolgens ga ik proberen daar meer informatie te vragen.

    In ieder geval is de spaarrekening weer iets gespekt.

    BeantwoordenVerwijderen