dinsdag, februari 01, 2011

Kantoorartikelen van de zaak


Ik ben in het bezit van een vulpotlood dat altijd in de auto ligt om bijvoorbeeld de kilometerstand te vermelden op het benzine-kassa-bon.
Een potlood werkt beter dan een pen die na verloop van tijd uitdroogt.

Al langere tijd moet ik van die stiftjes kopen om dat vulpotlood mee te vullen, maar het komt er maar niet van. De ene kantoorboekhandel die ik nog weet te zitten, is 's avonds niet open, of ik was er niet in de buurt.
De Action verkoopt veel, maar niet alles.

Ik besloot om deze dan maar uit de kantoorkast te halen. Maar op kantoor zijn de kantoorartikelen zo chique geworden, dat een eenvoudige vulling er niet meer is. Nee, je moet gelijk een heel vulpotlood pakken, zo bleek.

Ik overwoog het nog even, en toen legde ik het vulpotlood met inhoud terug. Ik wil geen dief zijn. Hoeveel kost dat niet. Absurd deze prijsverhoging.

Hoe doe jij dat, pak jij wel eens een kantoorartikel mee naar huis?

6 opmerkingen:

  1. Wij hebben op het werk een keer een kast vol kantoorartikelen verdeeld. Er kwam een nieuwe leverancier en het oude moest van het management "maar weggegooid worden." Nou, dat vond de afdeling helemaal niet, iedereen heeft keurig voorraad voor de bureaus gepakt en de rest is mee naar huis gegaan. Ik gebruik er nog steeds Pritt en Post-it's van. Meenemen zomaar doe ik niet, al merk ik wel dat er soms een pen verdwaalt, beide richtingen op trouwens.

    Als je een mooi vulpotlood wilt: de ING heeft een prachtige pen met vulpotlood als cadeau als je spaart. De Toprekening is best de moeite waard qua rente voor geld dat je even wegzet (bijv. loon voor hypotheek zet ik altijd daar, met een automatische terugboeking de dag voor de hypotheek eraf gaat.)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het kon wel eens zijn dat een pen van mijn bureau in mijn tas verdwaalde, maar werk en privé waren zo met elkaar verweven dat het niet zo uitmaakte. Uiteindelijk kwam deze wel weer op m'n bureau terecht. Wij gebruiken nog steeds enveloppen, die door vorige werkgever van man werden gedumpt, omdat het logo veranderde. Deze mochten niet meer gebruikt worden. Kapitalen wordt er op deze manier weggegooid.

    Gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Caro, top idee, is dat, die vulpen, maar die actie was tijdelijk, nu is het een solar klokje: http://www.ing.nl/particulier/sparen/sparen-met-variabele-rente/toprekening/index.aspx

    De hypotheek apart stallen is lang niet slecht.

    LZV, ja, wegkieperen past niet zo bij consuminderaars.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. vullingen voor de poloden verkopen ze ook bij de Hema, Action heeft ze trouwens ook hoor ze liggen bij de puntenslijpers en gummen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Ik vermoedde dat Hema ze heeft, maar nu weet ik het zeker. Zelfs Action dus. Ik ga nog een keer langs. Dank.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik weet ook nog wel een goed adresje voor goedkope verpakkingsmateriaal en andere kantoorartikelen

    BeantwoordenVerwijderen