woensdag, februari 09, 2011

Niet december is duur, maar januari kost veel geld


Pfft, het lijkt wel of mijn vaste lasten rekening ieder jaar in januari leeg blijft lopen.
Waarom toch wordt de jaarbijdrage wegenbelasting altijd in januari geheven, mijn woonlastenverzekering, doorlopende reisverzekering, mijn zakelijke vereniging geïnd, de bijdrage van de politieke partij geïnd en ook ja, ook de jaarafrekening energie die mij 62 kostte geïnd.

Ik heb aardig lege zakken gekregen van zulke bedragen. en ik snap niet dat deze altijd in januari zo nodig geïnd moeten worden.

Verder waren er ook nog grote vrolijke lasten, want niet geheel toevallig had ik in januari nog kosten aan de tuin, zandopspuiten onder het huis, ticket naar New York en een deel vooruitbetaalde logies aan een B&B in Manhattan. Een blok van Wall Street vandaan. .

5 opmerkingen:

  1. Klopt inderdaad veel dingen worden in januari afgeschreven

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ook en in februari gaat het bij ons nog even door. Verzekeringen, websites, lidmaatschap van vakvereniging. Je wilt niet weten wat er extra betaald is, maar we hebben de 4 nullen overschreden de laatste 2 maanden. Ook ik heb tickets geboekt en betaald. Gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je het hele jaar per maand een 12e van deze rekeningen spaart dan kom je in januari niet voor een lege rekening te staan. Bij mij worden dingen in verschillende maanden afgeschreven maar ik spaar er ook per maand voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Allen. Jullie ook?!
    Goed idee Ineke, doe ik ook.

    BeantwoordenVerwijderen