dinsdag, februari 22, 2011

Schoonmaakmiddelen zijn snel op

Net als de meeste mensen heb ik ook gele werkdoekjes. Ik was ze uit in de wasmachine en zo kunnen ze lang mee.

Ik heb een hulp en zij denkt dat iedere week een nieuw doekje ok is. Maar ja, ik heb dan wel hulp, maar ik ben nog wel een krent of een consuminderaar.
Ik heb de voorraad werkdoekjes in de voorraadkast gedecimeerd tot 1 en nu vond ik het werkdoekje op de wasmand. Prima. De oude werkdoekjes kon ik niet meer terug vinden, omdat ik ze uit de vuilnisemmer haalde en alsnog in de was stopte, en dat was niet ok. Nee, iedere week een nieuwe dat is wel ok.

Ik heb geen doekjes met was er in om af te stoffen. Nee, ik gebruik een doekje van de Action, zo'n blauwe samen met een spuitbus met meubelwas.
Als je een beetje was gebruikt op de te stoffen delen, dan hecht het stof wat minder, zo is de bedoeling.
Het doekje was ik af en toe mee in de wasmachine.

Tja, ik ben nu heel snel door mijn spuitbussen heen, die ik bij de Action koop.

De oude fles met glassex door mij gevuld met schoonmaakazijn kan haar wel bekoren. "Dat is handig schoonmaken! "Dat ga ik ook doen", zei ze.

Ik ben ook zuinig op de hulp, onlangs verhoogde ik haar tarief van 12,50 tot 13 euro per uur en ze heeft er niet om gevraagd. Ze is namelijk heel erg goed en denkt ook na, wat handig zou kunnen zijn en dat doet ze. Ze heeft geen vastgesteld aantal uren. Ze schrijft: Ik was hier zoveel uur. Ik kan ook zien of ze er zolang geweest is. Ik maak dezelfde dag 's avonds het geld per giro over.

4 opmerkingen:

  1. Ik ken dat gedoe met de hulpen. Het is al een crime om ze te leren dat het doekje voor het toilet niet gebruikt wordt voor andere schoonmaakdoeleinden. Met buitenlandse hulpen was het helemaal vreemd,want zij gebruikte een schaaltje (antiek) met wat water en de theedoek werd als zeem ingezet. Wat te dennken van de kleedjes in huis uitkloppen. Niets is mij meer vreemd.Gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @LZV, het is een Nederlandse en ze woont op 400 meter afstand!

    Vroeger wilde een mevrouw een vlek uit mijn voormalige wollen vloerkleed halen met chloor.

    Drie keer raden wat er toen met dat vloerkleed gebeurde.

    Ze is hier gekomen toen ik thuiszorg wilde met mijn gebroken voet. De vorige had zich voor mijn operatie afgemeld. Toen zij ik, vreselijk. Nu zeg ik, gelukkig.

    Het liefst doe ik het zelf. Maar met voldoende gasten moet het zichzelf terug verdienen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Stoffen kan heel erg goed met een (klam)vochtig microvezel doekje: dus geen door en doornat doekje maar gewoon een beetje vochtig. het doekje neemt op zo'n manier vuil op. En dat scheelt heel veel geld aan schoonmaakmiddelen. Ik maak schoon in een verzorgingshuis en zo stoffen wij daar en thuis doe ik het trouwens ook.
    Wij werken ook met verschillende kleuren doekjes: rose is voor het sanitair en blauw voor de rest. En natuurlijk kunnen al die doekjes uitstekend in de wasmachine: zonde om weg te gooien!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Willeke, dat is een heel goede tip. Ik heb ook enkele microvezel doekjes liggen in huis en gebruik ze ook. Ze zijn heerlijk.
    Ik ga na de laatste serie gele doekjes volledig over op de microvezel. Zijn trouwens spotgoedkoop bij de Action. Maar wat is daar niet voordelig.

    BeantwoordenVerwijderen