woensdag, februari 23, 2011

Uitgebreide medische check gehad.

Het bedrijf zorgt goed voor het personeel. Iedereen die het wilde kan zich driejaarlijks uitgebreid laten keuren.

Ik doe dat ook en ik ben er blij mee. Er is een fietstest, het bloed wordt op meerdere dingen onderzocht, dus ook meerdere buisjes worden gevuld en opgestuurd naar het laboratorium, de urine wordt onderzocht en ja helaas ik moest ook op de weegschaal en werd gemeten. Mijn oren werden getest, idem de ogen, hoeveelheid zuurstof in de longen.
Ik vond de fietstest erg kort, maar ok, het toont goed of het hart regelmatig klopt.

Over een maand krijg ik het rapport thuis gestuurd.

Ik ben altijd heel erg geïnteresseerd in de harttest. Het verbaast me dat het heel goed is. Van mijn elf oudere broers en zussen zijn er misschien drie die geen hartproblemen hebben. Ik heb met de arts me dan ook uitgebreid gebogen over de uitslag. Hij verzekerde me, dat hij toch al een paar mensen doorgestuurd had voor verder onderzoek, maar dat er echt geen problemen waren.
Volgens mij is dat niet iets dat ik aan mezelf te danken heb, of het moet zijn dat de moestuin met de gezonde groenten er mede debet aan is. De broers en zussen die geen hartproblemen hebben, moestuinen allemaal. Maar nogmaals ik weet het niet 100%, maar het is wel toevallig.

Mijn oren zijn een stuk minder dan voorheen en daarvoor moet ik nog een keer naar de huisarts.
Helaas weeg ik teveel, mijn BMI is 28. In 2005 was dat nog 25. Toch mag ik blij zijn dat ik niet veel dikker ben geworden.

Bereken hier je BMI.

4 opmerkingen:

  1. Wat goed dat jullie een medische test kunnen doen! Ik zou er zeker ook aan meedoen.

    Wat grappig dat je hartproblemen(of het niet hebben ervan) in verband brengt met de moestuin. Ik heb echt geen idee of het ene verband houdt met het andere maar het zou natuurlijk wel kunnen...

    Mijn BMI is 22.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Willeke, een BMI van 22 is fantastisch.

    Voor het overige is mijn opmerking moestuin en gezond niet echt wetenschappelijk onderbouwd, maar wel een relevante steekproef.

    Rode bes, framboos, braam en aardbeien zijn heel gezonde rode vruchten.
    Het buiten werken is heel gezond.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad interessant om je gezondheid regelmatig te checken. Maar eh... een stijging van 3 punten op je BMI is toch nog best veel? Bij een gemiddelde lengte van 1,70m. praat je dan over 8 kilo.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Moeder, Ik ben gelukkig langer dan 1,70 maar het zijn veel kilo's. Goed uitgerekend.

    Destijds ben ik veel afgevallen door te Montignaccen. Gelukkig weeg ik niet zoveel als voor die tijd.

    Van Montignac mag je geen suiker gebruiken en de combinatie vet en koolhydraten is verboden.

    Het is de reden dat ik eigenlijk nooit toetjes eet, niet van aardappelen houd enz.
    Maar ik zet me daarmee ook in een uitzonderingspositie. Ik eet nu weer kaas op brood. Aan het begin van dit blog bakte ik nog Montignacbrood.
    Het is niet vol te houden met B&B, restjes eten van de ontbijtjes en vriend die normaal ontbijt.

    Ondanks mijn gebroken hand en mijn geopereerde voet weeg ik gelukkig nog steeds hetzelfde.

    Nee en koekjes heb ik niet in huis. Die komen er wat mij betreft ook niet in. Tenzij op verjaardagen en andere groot bezoek evenementen. Ik ben dan weer de grootste afneemster als het iedereen weg is.

    BeantwoordenVerwijderen