zondag, maart 13, 2011

Buikpuin

De buik is iets beter dan vorige week en warmpel ook dit overleef ik wel.
Sinds dinsdag geen koffie meer gedronken, alleen groene thee, sla, verder zo gezond mogelijk gegeten. Rauwkost,suikervrije muësli, bioloigsche magere yoghurt, geen succesvolle bloemkoolsoep, zuurdesemboterham, veel groene thee, suikervrij vers sap.

De huisarts voorzag ik van het volledige gezondheidsrapport met alle waarden. Nog geen afspraak kunnen maken.

Mijn temperaruur bijgehouden de laatste dagen. 's Morgens twee graden koorts en 's avonds niet. Dat is raar, meestal heb je 's avonds koorts en 's morgens niet.

Gelezen over diëten voor lever-darm problemen. Een tweedehands receptenboekje van Dr. Moerman besteld. Tja, aan deze dokter uit Vlaardingen moest ik vandaag ineens denken. Mijn vader had vroeger buikkanker en liep bij deze dokter. Hij had ook longkanker en stierf op zijn 64e. Ik was toen nog niet volwassen en kreeg tot mijn volwassen leeftijd een voogd. Was verplicht voor de erfenis.

Enfin, het gaat wat beter, maar ik ben er nog niet. Morgen probeer ik echt een afspraak met de huisarts er door te krijgen.Dat is een uithoudingsslag om een afspraak te maken.
Zoals Ari-Atari schreef, de jeukjes en kriebeltjes kunnen zeker van de lever komen. Een ontslakkingskuur is zo gek nog niet.

Wat ook zal helpen is, dat vriend en ik besloten een punt zetten achter onze relatie. Het knelde al een tijd, we willen beiden andere dingen. Een lat-relatie zat er niet in. Het heeft op de kop af twee jaar geduurd. Ik ga genieten van mijn vrijheid.

5 opmerkingen:

  1. Vervelend van je buikpijn. Is het wellicht ook een deel stress van een minder goede relatie?

    Hoop dat je zonder al te veel pijn over de breuk kan stappen!

    dr Moerman, dat klinkt wel bekend. Hoop dat je je snel weer beter voelt. Alleen door lezen wat jij eet voel ik me al gezond O__o

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sterkte met jullie beslissing.

    Wist je dat dit soort darmproblemen vaak door gluten-allergie komen?
    Moerman heeft ook de Oma van Manlief gedaan en het heeft haar leven 5 jaar verlengd (ze gaven jaar 1,5 jaartjes).

    Sterkte en gr,
    NZ

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Psychische dingen werken heel sterk op maag-darmen. Laatje inderdaad goed nakijken,maar qua dieet heb je vaak meer aan bv Bircher-Benner of Dr.Vogel, ook voor ondersteunende middelen.Sterkte! En misschien heeft je herwonnen vrijheid ook genezende kracht.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is in ieder geval fijn dat het ietsje beter gaat. Jammer van de relatie, maar je wist dat het eraan zat te komen. Gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Valhalla, O____o :-))
    @Natuurlijk zuinig, nee dat wist ik niet.
    @Vlasje, dank voor de tips, ik denk er over na.
    @LZV, ja ik wist het, ik vind het niet echt vervelend.

    BeantwoordenVerwijderen