donderdag, maart 03, 2011

De benzine is weer duur betaald

De overheid verdient momenteel aan iedere liter getankte benzine 1 euro.
De prijs is nu 1,70 aan de pomp, hiervan krijgt

-de overheid 1 euro
-de oliemaatschappij 0,50
-de pomp 0,20.

Ik denk dat de schulden snel weggewerkt zullen zijn...., tenminste ik zou schulden snel wegwerken.

Gelukkig duurt het nog even voordat de nieuwe gasprijs wordt vastgesteld. Ik hoop dat er voor juni vrede heerst in het midden oosten.

Alhoewel, voorlopig deert het me niet, want begin januari stapte ik over voor een voordeliger tarief van een jaar over naar Greenchoice, de maatschappij die volgens de Consumentenbond de hoogste cijfers haalde in klantvriendelijkheid. Ik betaal het hele jaar 62 euro. Ik gaf op dat ik 1000 m3 gas en 2000 kWh verbruik. Ik stapte over via Easyswitch. (=betaalde link)

7 opmerkingen:

  1. Wat een verhouding eigenlijk he met die benzineprijs! Gisteren de tank nog maar eens volgegooid, want volgens mij word de benzine met de dag duurder!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik baal verschrikkleijk van die hoge prijzen. Ik kan dan ook echt niet zonder auto, omdat ik niet bepaald in de buurt van een bushalte woon en het openbaar vervoer hier pet is(1x per 2 uur een bus). Dus ja, ik moet wel met de auto.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Bespaarmama, ja hartstikke duur. Ik neem aan dat je, net als ik niet bij de duurste pompen tankt? Ik tank altijd of Tango of Tinq.

    @Willeke, ja in Zeeland kun je niet zonder auto. Overigens hoorde ik pas van een moeder met twee kinderen dat ze met het openbaar vervoer ook bijna tien euro kwijt was om even naar het ziekenhuis te gaan en weer terug. Baal je ook van.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee, wij hebben hier een firezone om de hoek! En als ik toch de grens naar Duitsland over moet, tank ik daar ook altijd even. Het scheelt toch weer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zie ook deze link van Energie-Nederland.nl http://www.energie-nederland.nl/overstappers-2015/

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Energie-vergelijking. Is dit iets? http://opnieuwbegonnen.blogspot.nl/2015/11/adverteren.html

    BeantwoordenVerwijderen