maandag, maart 21, 2011

De ING bonussen zijn helemaal ok

De bonussen die de ING uitkeerde zijn geheel volgens de afgesproken banken code, dus doen zij het helemaal juist, het is helemaal ok.

Een oproep tot het weghalen van je spaargeld doe ik niet, want dat mag niet, maar ik werd op een idee gebracht door de weblog Kritische visie op banken.

Hou gewoon je betaal-bankrekening aan, een bankrekening is geen banken-bonus-vetpot. Bovendien vind ik betalen via de ING erg makkelijk met de tancodes per sms.

Heb je nog een verzekering lopen bij de dochtermaatschappij, de dure verzekeringsmaatschappij Nationale Nederlanden, dan verdient het een pluspunt wanneer je gaat kijken of je die elders kunt overzetten.
Brand New Day en andere schade- en risicoverzekeringen verwelkomen je van harte.

Ga nu echt eens overstappen naar een bank met meer spaarrente. Echt het overboeken van de ene bank naar de andere bank is supersnel. Kijk naar de website VanSpaarbankVeranderen

Beleg je nog via de ING bank? De Binck Bank is voordeliger, Alex geeft goed advies voor bedragen boven de 25.000 euro of ga index beleggen zoals Erica Verdegaal adviseert.
Je hoeft het niet te doen bij de ING.

Heb je je hypotheek bij de ING? Ja, ik ga niet adviseren die over te sluiten, want dat kost geld.
Wil je een nieuwe hypotheek, dan mag je ook van mij elders kijken. Echt, er zijn meer banken.
Ik ben blij dat ik bij de Direktbank zit. Als ik bij de ING zat zou ik me echt opwinden.

Vanmorgen vroeg lag de website voor het zakelijke betalingsverkeer een paar uur plat. Het waren storingen, zo vertelde ING. Inmiddels is het weer opgelost.

Update 22 april. De bonussen worden ingeleverd. Het heren bankenakkoord wordt gewijzigd in een wet, dat zo lang een bank staatssteun heeft er geen bonussen worden uitgekeerd.

4 opmerkingen:

  1. Achterlijk he? Natuurlijk hebben al die banken wel gekkere dingen uit staan dan die bonussen maar hoe een onbeschaamde idioot ben je dan als je bedrijf met staatssteun overeind wordt gehouden en je een bonus ter grootte van je jaarsalaris krijgt.

    Als ze nu alle staatssteun hadden terugbetaald en alleen nog solide beleggingen hadden.

    Inderdaad, lekker klant blijven bij deze bank!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Over die TAN codes zou ik het volgende bericht dan maar eens gaan lezen;

    http://www.nu.nl/internet/2473465/internetbankieren-ing-kwetsbaar.html

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb niets bij de ING (gelukkig).
    En toch wind ik me op over die toestanden.
    Ze snappen echt nog steeds niet.
    Gr,
    NZ

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Valhalla, goed advies van je:-)
    @Schuldenvrij, ik wist niet dat mensen die e-mails geloofden, en dat je met je ING rekening bij Paypal een account kon hebben. Ik heb mijn Paypal account opgezegd in verband met het blokkeren van de rekening van Wikileaks. Vrijheid van meningsuiting.
    Ik heb net mijn wachtwoord weer aangepast bij ING. Bovendien kun je je tan codes ook op je mobiele telefoon ontvangen. Zit er niks tussen.
    Een andere bank is het overwegen waard natuurlijk. Ik heb deze rekening al van toen ik 16 jaar was.
    @NZ, nee dat valt ook niet te snappen..... haha.

    BeantwoordenVerwijderen