woensdag, maart 30, 2011

Drie uitdagingen nog te winnen en één verloren

Uitdaging nr 1:Leuk hè deze "universele box" van de Lidl die deze week beschikbaar is voor één eurocent minder dan dertig euro.
Dat is handig voor op de moestuin, heb ik ook eindelijk een plek voor mijn spullen, nu een andere inmiddels vergane houten box het veld ruimde.
Pijlsnel scheurde ik in Rotterdam naar twee Lidl's op zoek naar deze ene box. Ik had natuurlijk al gewaarschuwd moeten zijn, toen ik hoorde dat in Lidl 1, ze allen al om 12.00 uur waren uitverkocht en er al één kapot terug gekomen was. Net op tijd terug bij de auto, waar de parkeerwachter al mijn park-line vignet aan het testen was. Op mijn opmerking, ik was even laden en lossen, vertelde hij me dat hij dat niet had gezien. Nou ik ook niet, maar ik kwam nog net zonder bon weg.
Bij Lidl nr 2, iets verder verwijderd van de kantoren, hadden ze ze nog in overvloed.

Update: 31-8-2011: Vandaag een bekeuring ontvangen van 53,50. Dure lunchpauze geweest dus. Ik moet hem voor 2 oktober 2011 betalen.

Maandagavond verloor ik het van de kist en vandaag ook. Vanavond ga ik het nog een keer proberen met iemand, die ik met mijn blauwe ogen om hulp zal vragen. Verliezen wij het beiden dan nog van de kist, dan gaat deze morgen in het karton terug.

Update 31-3-2011: Niemand had tijd en zo toog ik in de lucnhpauze met doos en box naar de Lidl. De bedrijfsleider en een medewerker bogen zich over de box en zetten hem in elkaar! Ik had een foutje gemaakt met het verwisselen van de onderkant met de zijkant. (oeps.) met box liep ik drie straten naar mijn geparkeerde auto en met de achterbanken naar voren, schoof ik hem via de vijfde deur de auto in en reed terug naar kantoor. Ja, ik ben beter in uitbesteden en maak gebruik van mijn opvoeding.

Uitdaging nr 2:
Het nieuwe modem van Online kwam gelukkig tegelijkertijd met mij voor mijn huis aan. Ik met vuile handen van de moestuin. De bezorger met zijn grote bos rasta haar.Wat een rust is dat , dat ik niet weer naar een winkel moet waar het pakketje na bijvoorbeeld 16.00 uur klaar ligt.
De uitdaging is dat ik hem zelf uitpak, aansluit en installeer. Ja, dat is heel eenvoudig hoor.
Ik ben nog niet zover. Komt wel. Ik heb er meer vertrouwen in dan in de universele box van de Lidl.

Derde uitdaging:
Eind deze maand krijg ik het uitgeleende geld terug met een absorbitant hoge vergoeding, maar gelukkig minder hoog dan de lener eerst wilde betalen. Hij wilde een Ipad voor me kopen. Na het probleem van vorig jaar met de smarttelefoon hoef ik even niet zo nodig.
Het bracht me wel op een idee. Ik wil de B&B website professioneler laten maken door iemand die zijn portfolio wil vergroten voordat hij voor zichzelf gaat beginnen. Misschien moet dat op een ander formaat dan de huidige websites? Een beetje smarter? Of toch een website waarvan de tekst smaller in het midden staat, dan is het voor twee doeleinden te gebruiken?
Ook deze uitdaging duurt nog even voordat ik een beslissing neem.

Verloren uitdaging:
Ik ben niet gekozen in de OR. Ik kwam 9 stemmen tekort. Jammer. Nadat ik nog eens goed heb nagegaan waardoor dat kwam, weet ik het: Ik ben te onopvallend. Ik had meer moeten lobbyen, mijn persoon en wie ik ben, naar voren moeten brengen.
Logisch, een leidinggevende is meer bekend in de organisatie dan een medewerker. Iemand die achter een balie zit, krijgt ook meer stemmen.
De verkiezingen voor de waterschappen dienen ook niet het doel. Wie kent die mensen nou.
Het gaat dus vooral om hoe bekend je bent, en minder om wat je doet.
Ik had meer en nog meer moeten lobbyen. Persoonlijker contact moeten zoeken met de mensen.
Ik heb nog steeds veel stemmen gekregen, maar niet genoeg. Wanneer de komende vier jaar er iemand uitstapt, dan ben ik wel de eerstvolgende. Maar ja, nu niet.

3 opmerkingen:

  1. Een paar jaar geleden kocht ik zo'n box in de aanbieding bij leen Bakker. Hier zitten de kussens van de tuinmeubels erin en ik vind dat echt reuze handig! Die kussens lagen namelijk altijd in de weg. Wel is de kist al eens toen het stormde door de tuin gewaaid.

    Jammer dat je niet gekozen bent voor de OR. Gelukkig weet je wel waar het aan ligt, mocht je nog eens mee willen doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij ons hadden ze die boxen ook staan.Ik heb er even verlekkerd naar staan kijken, maar me toch bedacht. Misschien dat het er later nog eens van komt. Blijven die tuinkussen trouwens wel droog in zo'n box?
    Gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Willeke, Leen Bakker is ook geen slecht idee.
    @LZV, het blijft droog in de kist, en voor de moestuin geldt, ook de muizen blijven van de spullen af. Muizen zijn dol op zaadjes, eten de plastic tassen niet op, die ik op de moestuin leg om in de zomer altijd de sla en andere nog te kweken groenten meen naar huis te nemen.

    BeantwoordenVerwijderen