zondag, maart 20, 2011

Help, ik sta een beetje rood

Zaterdag gaf ik toe, dat ik de roodstand in dook. Ik overwoog even om te shoppen van mijn vaste lasten rekening, maar ik vond het gevaarlijk. Ik kan beter tegen krapte dan tegen geld lenen.

Ik deed het al, doordat ik de kosten van de mondhygiëniste van 80 euro al betaalde van de vaste lastenrekening.

Ik heb afgelopen maand veel geld uitgegeven aan mezelf, mezelf goed in de kleding gestoken, heel erg dure en gezellige dingen gedaan, cadeaus gegeven, bloemen en planten gekocht voor de nieuwe achtertuin en ook spullen voor de moestuin.

Op de een of andere manier heb ik moeite om zuinig te zijn. Ik dacht dat ik niet zo gevoelig was om met kopen vervelende emoties weg te drukken. Dus toch.

Ik moet zeggen dat ik complimenten krijg over mijn kleding tegenwoordig. Vreemd is dat, ik zag er altijd wel goed uit, maar nu ik meer kleding koop, krijg ik complimenten.

5 opmerkingen:

  1. Mag ook wel eens een keertje toch? Straks heb je weer voldoende afleiding met de moestuin en wordt de B&B wat drukker en dan gaat het vanzelf weer over. Zolang het emotionele gedeelte niet de overhand gaat krijgen, hoef je je volgens mij geen zorgen te maken. Gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gewoon de volgende maand weer wat rustiger aandoen. Nieuwe kleding hoef je dan niet zoveel meer te kopen. ook voor de tuin zul je dan minder nodig hebben.
    Probeer een beetje afleiding in adnere dingen(dan te kniezen) te vinden: ga tuinieren, wandelen, lezen en dan komt het allemaal wel weer goed. Geef het de tijd.
    Fijn toch al die complimenten die je krijgt? Ik denk dat je die juist nu zo hard nodig hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het gebeurt nu heel veel van ons allemaal.
    Met de kerst was iedereen zuinig en nu de lente komt, doe ik het ook en lees ik het bij heel veel consuminderaars.
    Misschien zit er iets in de lucht?
    Het zal vast wel goed komen, sterkte!
    Gr,
    NZ

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het zal wel in de lucht zitten; ik stond dan wel niet rood, maar ben wel erg aan het kleding kopen geweest de eerste twee maanden van het jaar. Wel grotendeels tweedehands of in de uitverkoop, dat scheelt dan weer. Maar toch...het geld vloog eruit.
    Vanaf deze maand weer zuinig aan, en dan hoop ik weer over te houden in plaats van dat alles bijna op is :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @LZV, :-)) gaat goed hoor. Ik ben nog steeds erg blij met de vrijheid. Alleen die ziekte en vorige week een crematie van een collega zette me aan het denken.

    @Willeke, doe ik.

    @NZ, gelukkig.

    @ari-atari, goed geshopt! Leuk is dat.

    BeantwoordenVerwijderen