maandag, maart 14, 2011

Huisarts is optimistisch

Vandaag had ik dan eindelijk een afspraak met een van de collega's van mijn huisarts, een geïntegreerde allochtone huisarts. Ze heeft verstand van zaken en ze er heel normaal uitziet. (Ik weet niet hoe ik dit moet omschrijven zonder op lange tenen te trappen.)
Het is volgens haar een forse buikgriep, spastische darmen en niet zeuren, maar verder.
Over drie maanden opnieuw bloed prikken.

Had ik gisteren na het eten van een neutrale bloemkoolsoep nog wat krampen. Vandaag gaat het beter. Ook de temperatuur is verder gezakt.

Aangezien ik vandaag na het doktersbezoek heerlijk heb gescooterd, gekletst, ik bij de Makro vier stuks kleding kocht, de molen van Vlaardingen bezocht voor gezonde spullen, vanavond dan toch maar ga aqua-aerobicsen, ga ik morgen weer aan het werk.

Koffie heb ik nog niet gedronken, en dat zal ik voorlopig ook zeker niet doen. Vast eten deed ik ook nog niet. Maar ja, de plicht van het werken roept Ik ben al met al beoorlijk vaak ziek geweest. De weerstand moet echt omhoog.

6 opmerkingen:

  1. Heb je al aan gedacht om misschien granenkoffie te gaan drinken ipv gewone?
    Gr,
    NZ

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi!
    Fijn dat de dokter positief is, maar wel in de gaten houden. Ik vind een periode van drie maanden als je gamma GT nu zo hoog is en je ook jeuk hebt nogal lang. Heb in mijn directe omgeving slechte ervaring met zo'n h.a. die verder onderzoek uitstelt.
    Wat mij betreft even afwachten prima, maar als je klachten van jeuk en pijn blijft houden eerder opnieuw de waarden onderzoeken en liefst ook een echo van de lever.
    Jammer te horen van je relatie, maar zo gaat het soms. Ik begreep al wel, dat het minder ging. 2 jaar - dan lees ik je blog alweer zo lang :-)
    Houd je haaks!
    gr. A.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Natuurlijk Zuinig, ja, ik heb gedacht aan alternatieve koffie, maar ik ben nog niet zover. Ik ga het onderzoeken.

    @Ari-atari, Dank voor het onderbouwd meeleven en dat je mijn blog al zo lang volgt. Ik ga, wanneer ik me weer wat normaal ga voelen, en mijn eten heb aangepast aan supergezond, minder dan de drie maanden, ga ik nogmaals laten prikken.
    Echo van mijn lever? Ik wist niet dat het kon! Ik hou het in gedachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer van je relatie! maar ja, als het niet meer gaat, kun je er beter mee stoppen.

    Ik had afgelopen najaar last van een verstoorde leverfunctie. Ik was nogal erg moe en hangerig en daardoor werd er ook naar de waardes van mijn lever gekeken. ik liet dus bloed prikken, een week later ging ik om de uitslag en direct moest ik weer bloed laten prikken, maar dan uitgebreider. Ook moest ik zo snel mogelijk een echo laten maken. De uitslag van de echo was goed en ook de bloedwaardes bleken gelukkig al verbeterd te zijn.

    Ik weet niet of je het destijds op mijn blog gevolgd heb, maar ik kwam tot de ontdekking dat paracetamol erg slecht voor de lever is, maar ik had zo vaak hoofdpijn dat ik eigenlijk niet zonder kon. Verder lezend ontdekte ik ook dat zoetstoffen slecht voor de lever zijn en die gebruikte ik erg veel. Met die zoetstoffen ben ik gelijk gestopt en ik voelde me direct een stuk beter. Ook de hoofdpijn werd een heel stuk minder, waardoor ook het gebruik van paracetamol een stuk minder werd. In mei moet ik weer bloed laten prikken en ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd hoe het dan is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ALs je spastische darmen heb moet je natuurlijk géén bloemkool (soep) gaan eten dan krijg je juist last.

    Mocht je echt daar last van hebben, let er dan op met kolen, uien, knoflook, kethap, pinda saus dat soort dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Willeke, ik lees je blog regelmatig, maar ik herinnerde me dit niet. Een hele geruststelling.
    Ik hoop voor je dat het goed mag blijven gaan.
    @Eurootje, klopt dat bloemkool niet goed is. Ik eet momenteel alleen maar sla, vis, biologische yoghurt, veel groene of andere kruidenthee. Ik probeer vooral veel vocht te nemen en daarmee de boel te reguleren. Het werkt wel.
    @Ari-atari, ik heb gedramd, en ik mag weer het bloed laten prikken. Wil dit vrijdagmiddag laten doen.

    BeantwoordenVerwijderen