woensdag, maart 16, 2011

Minimaliseren, of gewoon opruimen

Al die opgeruimde spic en span huizen. Ik verbaas me er over, maar het stimuleert me wel.
Mijn huis is echt wel netjes, maar geen toonzaal. Wat is het huis zonder rondslingerende kranten, Als het aanrecht maar één keer per dag aan kant is, vind ik het prima. Ik word niet nerveus van wat afwas op de aanrecht.

Vandaag bracht ik weer iets naar de kringloop en bedacht, terwijl ik wegreed:
Wat is het eigenlijk een goedkope opslagruimte voor spullen. Stel dat je opslagruimte huurt, is dat eigenlijk veel duurder.

Stel dat ik in een moment van super minimalisme, al mijn foto's scan in .jpg formaat en dan zo opberg. Is dit handig? Spaart ruimte natuurlijk. Maar ik heb nog ruimte voldoende.
Ik zou dan in een verdere digitalisering, een draadloze server wel handig vinden, zo mijmer ik.

4 opmerkingen:

  1. Ik wil nu ook van mijn overdaad aan overbodig spul af.
    Ik ga vanaf morgen experimenteren met verkoop via Marktplaats.
    Ben benieuwd...
    Meer ruimte, meer frugal en meer rust.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben gek op een schoon huis maar wil ook niet in een museum wonen.
    Een huis moet een 'thuis' zijn.
    Gr,
    NZ

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, een huis is pas een huis als er wordt geleefd, en dat leven mag je er van afzien. minimalisme is aan mij minder besteed. Wel georganiseerd zijn en met een bepaalde soberheid leven, maar het moet geen doel op zich worden.
    Foto's inscannen? kan geen kwaad, maar waarom alles wegdoen? Een fotoboek op schoot is ook wat waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @frugal-levensstijl, we steken elkaar allemaal aan.
    @Natuurlijk zuinig, jouw huis ziet er gezellig uit.
    @Vlasje, klopt.

    BeantwoordenVerwijderen