zondag, maart 20, 2011

Plat glas of vierkante meter tuin

De vierkante meter tuin is voordeliger dan plat glas schreef ik De truc is dat je gesteund door kleinere perkoenpalen, balken moet neerleggen die minstens 20 cm hoog zijn
Een plat glas is 60 cm breed en een meter lang. Alle variaties zijn mogelijk. Het is de goedkope variant van een kasje.

Die balken zijn bij meneer Gamma en zijn behoorlijk duur voor het project, bovendien moet je dan ook tussen een houten latwerk glas of plastic zetten. Dat is lastig. Toch is deze manier van telen in de achtertuin aan te bevelen boven de vierkantemeter tuin, omdat er geen kat of hond bij kan komen.

Wanneer je een blokje zet tussen het glas en de bak, dan kun je voldoende lucht laten toevoeren en nog steeds geen kat of hond die feest gaat vieren.

Ik ben niet handig genoeg om dat tussen de latten te zetten. De prijs van een enkele balk van twee meter is al behoorlijk en dan heb je drie balken, een aantal perkoenpalen, latten en glas of plastic nodig.
De balken hoeven niet nieuw te zijn. Toen ik gisteren weer wat bracht naar de kringloop, vroeg ik of zij nog balken hebben. Dat hebben ze meestal van kastjes die toch niet meer verkocht worden. Die gaan in stukken in de container, klaar om afgevoerd te worden aan de vuilnisdienst. Hij wilde het al direct aan me meegeven. Dat kon natuurlijk niet, omdat ik op weg was naar veel afspraken. Maar het is een tip, die ik je niet wil onthouden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten