donderdag, maart 17, 2011

Tuinieren 2011

Afgelopen zaterdag kocht ik een vierkante metertuin met de bedoeling die in mijn achtertuin te gebruiken voor kruiden.




Ik wilde een stuk plat glas neerzetten in de achtertuin, om van zaad plantjes op te kweken voor het uitzetten in de moestuin. Dit project was te groot. Ik vond de balken te duur. Tweedehands kon ik er niet aan komen.


Ik pakte een plastic doos en vulde die met grond en plaatste die vast tussen grotere palen in de tuin. De grond bleef te vochtig. De sla kwam niet op. De doos staat nu op de moestuin. Op een moestuin is meer licht, dus is dat werkt makkelijker.
Ik plaatste een blokje tussen het deksel en de doos. Nu gaat het beter.

Moet ik alleen die vierkante meter tuin nog in elkaar zetten.

In mijn achtertuin staat verder een braam, een witte druif en sinds gisteren ook een blauwe druif. Er staat een nieuwe rabarberplant, want de vorige plant ging kapot tijdens het ophogen.

De blauwe druif 'vitis vinifera regent' kocht ik ook bij Welkoop, en ik zag toen ook een kleine plant er naast staan met een afbeelding van een schitterende plant. Ik dacht dat ik die ook wel kon gebruiken en de prijs was redelijk. Thuis gekomen even gesurfd, blijkt de naam Wisteria, gewoon een blauwe regen te zijn. Veel te groot. Ik had gisteren geen gelegenheid om weer naar Welkoop te gaan en zo belandde deze plant ook bij de kringloop. :-((

3 opmerkingen:

  1. Ook bij mij begint het te kriebelen. Zus is er ook al mee begonnen. Ik ga eens even kijken of ik ook zo'n bak kan kopen of maken.Gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook ik overweeg mijn vierkante meter tuin weer in gebruik te nemen.

    Dank je voor je reactie op mijn blog. Pieter Monsma komt a.s. maandag bij Pauw en Witteman. Japan was belangrijker inderdaad :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @LZV, Veel dingen groeien lastig in de achtertuin, door te weinig licht. Sla bloeit niet goed.
    Wat wel goed doet is snijbiet, rabarber, kruiden. Ongetwijfeld is er meer, maar ik weet ook niet alles.

    @Cristel, Je maakt me nieuwsgierig, hoe waren je ervaringen van vorig jaar? Heb je dat op een van je blogs geschreven?

    BeantwoordenVerwijderen