vrijdag, maart 25, 2011

Van alles wat

Mijn draadloze verbinding thuis deed het niet meer. Dat is jammer, twee dagen zonder internet is even wennen, maar ging goed af. De helpdesk van Online vertelde me 's avonds dat het modem in de meterkast moest. Dat wilde ik nooit, maar ik dacht dat ik geen keuze had. Bij de buurman staat hij al jaren in de meterkast, dus ik vond het heel logisch dat het bij mij ook moest.

Vandaag hoorde ik van buurman, dat er niks mis is met mijn modem, hij is alleen een beetje oud. Hij had gehoord dat er een nieuwe serie lifeboxen op de markt zijn, en dat mijn huidige lifebox vervangen moest worden. Ik moet beslist overdags bellen naar Online en vragen om een nieuwe lifebox. Overdags krijg je niet het centrale callcenter aan de lijn krijgt met een Bas die de standaard antwoorden opleest. Weer wat geleerd. Ik voelde me na de helpdesk met het juiste kluitje het hele dichte riet ingestuurd en stond toen op ontploffen.

Ik heb in mijn lunchpauze zojuist een nieuwe tweede bankrekening aangevraagd bij de ASN bank. Eerder had ik al vernomen, dat het kon, maar ik moest er nog over nadenken.
Wat mij eigenlijk over de streep heeft getrokken was, dat de ING, ondanks eerdere beloften, nog steeds, zonder e-mail te sturen aan de klanten, de rente verlaagd. Ook al heeft de klant aangegeven graag hiervan op de hoogte gesteld te worden. Ik heb geen spaarrekening daar, maar ik vind dit zulk onbehoorlijk gedrag. Deze informatie kreeg ik uit een e-mail VanSpaarbankVeranderen.nl,
met het de titel "ING laat anderhalfmiljoen spaarders lekker doorslapen, dus ook al hebben de spaarders zich aangemeld bij de Spaarrente wekker, dan wordt slechts twee op de zes spaarders geïnformeerd.

Ik vind de tan-code systeem per mobiele telefoon heel handig, ook al werd gezegd dat het gevaarlijk is. Ik ben superslordig en raak veel kwijt, maar mijn telefoon blijft gelukkig nog steeds bij me. Laat ik het afkloppen.
Bij de ASN kan ik niet in de min staan, dus zal ik een buffer gaan aanhouden van 100 euro. Gelukkig krijg ik rente over dit geld en de bankkosten zijn nog steeds laag. 0,75 per maand is 9 euro per jaar.
Ik weet nu dat er aantal flappentappen in de omgeving staan, zoals bij de Hema waar ik meer dan 250 euro per dag kan opnemen, mocht de nood aan de vrouw zijn.

De verkiezingen voor de OR zijn in volle gang, de uitslag is volgende week.

1 opmerking:

  1. Oh, Nu snap ik wat je gisteren bedoelde met de titel.;-)
    LZV

    BeantwoordenVerwijderen