dinsdag, maart 08, 2011

Vrijheid beknot door open kantoortuin

Sinds een jaar hebben wij ook de open kantoortuin en dat beknot me aardig in mijn vrijheid. Even iets privé's op de pc doen is er niet meer bij. Iedereen kan meekijken. Nu was ik redelijk verslaafd aan het bekijken van mijn webmail en het lezen van berichtjes op Google reader.
Is dat ook aan stukken geslagen door de allernieuwste truc. Kijk je vaak op een bepaalde website en heeft die website niets met her werk te maken, kun je er niet meer bij.

Dat is nogal wat. Die reader ok, maar mijn webmail!!!. Moet ik dan opnieuw aan de smartphone die bij mij geen lang leven kent?

Ik heb het probleem bij de ICT afdeling gedropt en mgelijk wordt het probleem aan het einde van de week opgelost. Ik zal mezelf moeten beperken tot hooguit twee keer per dag e-mail. Veel mensen gebruiken hun zakelijke e-mail voor prive dingen. Dat doe ik niet.

Kreeg ik voorheen een prive telefoontje op mijn mobiel, en ja die krijg ik weleens, dan kon ik vroeger even naar een vergaderkamer toe lopen. Nu hebben we telefoonkamers, maar die zijn zo gehorig, dan kun je net zo goed in de hal gaan praten.
Vanmiddag kreeg ik weer een bedrijf aan de telefoon die mij verzocht om een logeeradres en ik nam hem maar aan op de afdeling en sprak ik rustig de andere kant uit, terwijl ik gevaarlijke woorden vermeed, zoals "bezet" of de naam van mijn B&B. Is die man slecht van gehoor!!!!
Ik hield de telefoon voor mijn mond terwijl ik zacht, maar heel duidelijk, goed articulerend toch zei: "vanavond kan niet, ik ben bezet.". Tja, dan krijg je natuurlijk nog nieuwsgieriger collega's.

Hoe kan ik dat nou toch eens oplossen???

3 opmerkingen:

  1. Ik als ik jou was heel even het telefoonnr.en de gevraagde datum van verblijf van de klant in spé noteren en vervolgens buiten of op een plaats waar je wel ongestoord kunt bellen de desbetreffende klant terugbellen.Wel even kijken of de gevraagde datum beschikbaar is voordat je terugbelt, is handig. Ik vind persoonlijk ook niet dat werknemers op hun werk mogen bellen of e-mailen voor hun privézaken, maar dat is mijn mening.
    Wanneer iemand dit in zijn pauze wil doen, is dat wat mij betreft wel okee.Gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt mij heel vervelend voor je.
    Ik vind juist dat je wel 'wat' mag regelen op het werk, vooral als je daar de hele dag zit en dingen niet kunt regelen na je werk.
    Maar het moet natuurlijk niet overdreven worden.
    Soms ben ik toch blij dat ik het allemaal zelf mag beslissen...
    Maar dat heeft uiteraard weer andere nadelen...
    Het is gewoon kiezen en delen.
    Groetjes,
    NZ

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @allen. Ik ga terug bellen. De voicemail opnieuw inspreken dat iedereen teruggebeld wordt, mits telefoonnummer achtergelaten.
    Als ik vergadering ben of elders, kan ik ook de telefoon niet aannemen.


    Ik heb het e-mail adres gewijzigd in et e-mail adres van mijn persoonlijke website. Dan staat toch mijn naam in he e-mail adres en het is geen hotmail of yahoo adres.

    Ik doe het gewoon in de tijd dat een roker zijn peukje gaat opsteken. Ik rook niet.

    BeantwoordenVerwijderen