vrijdag, maart 04, 2011

Wat zal ik nu weer eens schrijven

Soms heb ik ook wel eens van die dagen dat ik denk, waar zal ik nu eens over schrijven, ideeën genoeg.

Minister de Jager vertelde vandaag dat de accijns op benzine altijd dezelfde hoogte blijft, en dat het jammer is dat de benzine zelf nu zo duur is geworden, dat er minder gereden zal worden. Jammer voor de schatkist dus.
Ik word altijd een beetje ziek van die verhalen. We hebben toch een aardgashoeveelheid en de verkoopprijs is toch afgestemd op de prijs van aardolie?

Wat me verbaasd is dat we nu op enkele trajecten harder mogen rijden. Is er dan niemand meer die volgens het nieuwe rijden rijdt?
De schepen die de zwarte stroop vervoeren varen al langere tijd langzamer en doen liever een dag of zelfs twee dagen langer over een reis om stookolie te besparen. Voor schepen geldt vooral dat tijd geld is, mankracht, afschrijving schip, turn-around-time in de haven en toch loont het voldoende om langzamer te varen.

Of over www.genoeg.nl, waar een recept met een 'geleende' foto van het internet op staat over griesmeelpudding voor ruim een halve liter zelfgemaakte griesmeelpudding van 15 cent, maar dan moet de melk wel in de aanbieding zijn en je moet je eigen bramenjam hebben. Ik heb zelfgemaakte geweckte bramensap, geen jam. Toch een leuk item over de toetjes.
Ik heb vandaag mijn abonnement op Genoeg opgezegd. Ik lees liever het blad Kassa. Een van de laatste artikelen ging over anti rimpel crème. Het beste is zonnebrandmiddel te gebruiken, dat werkt het beste, aldus Kassa.

Of zo adviseerde het blad Kassa, wanneer je kleding via het internet koopt, doe het dan gelijk in twee maten. Ja, daar ben ik nu ook achter. Ik heb volgens mij altijd dezelfde maat. Bestelde ik een tankini bij Wehkamp voor Aqua-aerobics waar we nu wekelijks met drie vrouwen naar toe gaan. Zwemkleding is in de winter lastig te krijgen. Gisteravond werd het bezorgd en het is krap. Het kan net, maar ik mag geen gram dikker worden. Ik twijfel nog of ik het zal terugsturen.

Dat mijn autoverzekeraar Polis Direct me liet weten dat de assurantiebelasting 2,2% omhooggaat en dat het met ingang van 1 maart 7,5% naar 9,7% ging. Ik dacht dat de overheid vond dat deze verzekering om andere redenen omhoog moest. Het doet me niet zoveel, ik zit bij de Bovag autoverzekering Polis Direct en die doet het ook volgens de Consumentenbond niet slecht.

Ons toetje was vanavond gewone custard vla, met geen afgeprijsde melk, maar halfvolle van de Aldi. De prijs hiervan heb ik niet berekend, maar je kunt er van op aan, dat heel erg betaalbaar was.
Prettig weekend.

3 opmerkingen:

  1. Handig, dan tref je ook weer talloze transportbedrijven en eigen rijders die de dupe worden. En iedereen die geen auto van de zaak heeft maar zijn km's indient.

    En nee ik ben niet voor meer vervuiling maar mensen op deze manier behandelen omdat je voorganger een bankje te veel opgekocht heeft...

    En volgend jaar weer een tientje eigen risico erbij op je zorgpolis, btw een procentje omhoog en ook de woz belasting, zo krijgen we die staatsschuld wel afgelost! (y)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De extra kosten stapelen zich op. maar het is wel nodig dat de schulden worden afgelost. Of je door de kat of de hond wordt gebeten, maakt niet zoveel uit. Gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Valhalla, dat zijn de bedrijven die door de vorige crises ook veel schade hebben geleden.
    Fijn dat jij ook meedenkt over het oplossen van de staatsschuld. :-))))

    @LZV, ja het maakt niet uit, we kunnen beter op micro, dan op macroniveau bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen