maandag, april 25, 2011

Aan het einde van Manhattan


Het viel me reuze mee, deze week. Ik beloofde mezelf, als ik dagelijks drie nieuwe indrukken op doe, dan heb ik een prima vakantie beleving.
Het blijkt veel meer te zijn, het was heel erg afwisselend.

Ik wandelde heel wat af, bezocht de Trump Tower, bezocht iedere wijk in Manhattan, maar bleef zeer kort in Harlem. Dat viel erg tegen.
Ik reed slechts vijf keer met de bus. Haalde vaak 's avonds eten en at dat op in het appartement. Ik vind het namelijk niet zo gezellig om in mijn eentje te dineren. Daarom nam ik vaak met de lunch wel iets lekkers ergens.

Gisteren kocht ik op Times Square met 50% korting een theatervoorstelling in de buurt van Broadway.
Vandaag ging ik met de gratis ferry naar Staten Island en bezocht een museum. Het was daar heerlijk rustig.
Nog een museum bezocht ik afgelopen week en eigenlijk kocht ik weinig op wat souvenirs voor vrienden na.

De gastvrouw van de Bed and Breakfast zorgde voor meerdere sla-schotels, die ik zo uit de koelkast mocht pakken! Thee en koffie is altijd gratis en je kunt het altijd nemen als je dat wilt.

Update: 26 april 's morgens net na thuiskomst, de koffer nog onuitgepakt, lekker in de schaduw in de tuin, met een zonnekap om de laptop:

Ik heb niet de voordeligste Bed and Breakfast, maar in vergelijking met hotels is het echt super.
Het is Cidela in N.Y. geweest,op een steenworp afstand van de Bull van Wallstreet die is verhuisd naar Broadway. Volop politie in deze buurt. Auto's mogen niet gewoon parkeren, met het oog op eventuele autobommen. Ja, ja...

Voordeliger bed and breakfasts kun je vinden op hier (tip van SparenBesparen)
De hotels van YMCA staan allen in de levendige Chinese wijk. Ook voordelig en een leuk uitgaansgebied. Wat betreft veiligheid zou ik voor het adres aan Houston Street center gaan. Dit gebied is vol van gezellige bars en eetgelegenheden. Er is zoveel concurrentie dat je voor 18 dollar goed kunt eten. Ik wilde dat ook doen op de laatste avond, maar er was een aanhoudende wolkbreuk. Ik nam zelfs de taxi voor deze gelegenheid. Het mocht niet baten. Drijfnat werd ik en in plaats van een leuk diner werden het twee stukken pizza.

Toch is het wat mij betreft de laatste keer geweest dat ik N.Y. bezocht. Ik houd niet zo van steden, maar een korte trip, is leuk.

4 opmerkingen:

  1. leuk dat je ons laat meegenieten van de andere kant van de wereld. Lijkt me ook een overweldigende stad, tè soms.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zit je vakantie er nu alweer op??? Jeetje, wat gaat de tijd toch snel!

    Zo te lezen heb je je niet hoeven vervelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wil graag het adres van je B&B hebben. Het lijkt mij een goed en voordelig alternatief voor hotels. Een ticket boeken zal niet zo'n probleem zijn. Ik houd erg van stedentrips. ;)

    Groeten, Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Vlasje en Willeke bedankt. Ik ben 6 dagen weggeweest. Kort dus
    @Hermine, ik hoop dat ik je vandaaaaaag aan je verzoek heb kunnen voldoen.:-))

    BeantwoordenVerwijderen