donderdag, april 07, 2011

Assessment

Nu de OR niet is doorgegaan, wordt er gezocht naar werk wat misschien beter bij me past. Je zou natuurlijk ook kunnen zeggen 'ga dan solliciteren'. Dat deed ik wel, maar ik kreeg banen waar ik eerder armer dan rijker van werd. Ik ga bijvoorbeeld geen 500 euro per maand inleveren.

Nu is het met assessment oppassen geblazen, want niet alle assessments zijn even goed. Je kunt van veel vragen op internet de beste antwoorden opzoeken, uit je hoofd leren en zo je carriëre kansen oppoetsen.

De test die ik maakte bestond uit honderden vragen en was erg uitgebreid. Maandag had ik het gesprek hierover met HR en ik stond paf. Dit was ik, dat ze dat er uit gehaald hadden! Als ik ooit nog eens een relatie krijg, dan stuur ik die persoon eerst op assessment en weet ik precies hoe iemand is.

Betrouwbaar, pietje preciers, onzeker, beetje doodgebloed in de huidige functie en nog meer kwaliteiten. Het kwam er allemaal uit. Volgende maand krijg ik een coach. Ik ben benieuwd wat er uit komt.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen