woensdag, april 06, 2011

Breakfast

Slechts één keer per jaar heb ik Engelse of Australische gasten. Scrambled eggs is geen punt voor me om die te maken. Heel bijzonder, want ik eet geen eieren.

Dankzij dit twitter bericht, met foto van een Engels ontbijt in een B&B, kon ik vanmorgen om 7 uur hetzelfde ontbijt serveren. Handig dit weblog, want dat herhalen we vast nog wel een keer.

Ik vind dit ontbijt niks, maar de gasten zijn heel blij. Zo lekker, krijgen we dat morgen nog een keer?
Vast wel, ik kocht bij de slager voldoende voor nog twee heerlijke ontbijtjes.

Zo kreeg ik van een kennis met Duitse roots een paar maanden terug origineel Duits brood. Dacht ik, daar zullen mijn Duitse gasten blij mee zijn. Maar nee, daar viel witte afbakbroodjes het meest in de smaak. Het blijft bij iedere gast weer gissen wat het lekkerst voor die persoon is.

Soms heb ik gasten die helemaal gelukkig worden van zelfgebakken brood. Ik weet nog goed, een Nederlandse vrouw die een week bleef en helaas nog steeds niet kon betalen. Ik had op dat moment geen gewoon brood in huis, dus ik dacht ik zet maar gewoon de BroodBakMachine aan. Was ze helemaal gelukkig, dat deed ze thuis ook. Zo zie je maar, je weet soms helemaal niet wat het beste werkt.

In ieder geval zorgen mijn gasten ervoor dat mijn talenkennis actief wordt gebruikt. Terwijl ik vanmorgen op de zaak bij het koffiezetapparaat mijn mok schoonmaakte, flapte ik er spontaan tegen een collega uit: koffiezetapparaat: "doing the dishes". De collega vond het blijkbaar grappig en begon een praatje in het Engels, terwijl ik dacht, 'o jee, ik moet oppassen met wat ik zeg! Straks ga ik met mijn privacy' .

5 opmerkingen:

  1. Heerlijk zo'n Engels ontbijt! Je moet het niet elke dag doen, maar als je een redelijk actieve dag voor de boeg hebt, vind ik het geweldig. Na zo'n ontbijt kun je er gewoon de hele dag tegen. Het is weer eens iets anders dan de muesli en het fruit, waar ik normaal gesproken de dag mee begin.

    Wel leuk al die verschillende gasten, met al die verschillende wensen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wanneer in Ierland maak ik voor mijn echtgenoot elke dag zo'n ontbijtje. Vind hij lekker, ik niet. Ik denk dat de gemiddelde Brit ook alleen in het weekend zo'n ontbijt tot zich neemt en vaker cereals tot zich neemt. Af en toe zo'n ontbijt is heel lekker, maar elke dag niet. Gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Willeke, ja het is eens wat anders, 25 minuten werk, tegen normaal 15 minuten voor een ontbijtje klaar maken, incl. ook verwennerijtjes.

    @LZV, Klopt, hij krijgt het tuis niet. Mogelijk omdat hij een gezin heeft met drie kinderen. Dan is er daar geen tijd voor. Veel gasten ontbijten zelden. Ik geef aan moeilijke ontbijters vaak een lunchzakje erbij. Wordt gebruikt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kijk eens aan, waar Twitter al niet goed voor is! 't Was best lekker hoor. En heel voordelig, want je hoeft tot in de middag niks meer te eten, haha.

    BeantwoordenVerwijderen