maandag, april 11, 2011

Buitenverftest

Telkens zie ik dat de liggende delen van de buitendeur al slecht geworden zijn. Ik dacht wanneer is het ook alweer dat ze geverfd werd?

Mijn blog gaf uitkomst, het was in 2008. De gepensioneerde schilder gaf de voorkeur aan Sikkens verf en hij had een grote partij gekocht. Ook al was ik gewend met het veel duurdere milieuvriendelijke Wijzonol te schilderen. Hij ging aan de slag.
Sikkens voor de raamkozijnen en Wijzonol voor de deuren.

Ik was het volledig eens met 'Anja' die een berichtje achterliet dat Sikkens beduidend minder was dan Wijzonol.

Nu drie jaar later weet ik het zeker. De liggende delen van de met Sikkens geverfde raamkozijnen zien er goed uit en de liggende delen van de met Wijzonol geverfde deur begint te bladderen.
Zowel de raamkozijnen als de deur werden eerst in de grondverf gezet en daarna nog een keer overgeschilderd.

Het scheelt veel in de prijs: Sikkens is veel voordeliger dan Wijzonol. Het scheelt ook nog eens in de arbeid!
Ik zal zelf deze zomer de deur bijverven, ik kan dat wel...
De gepensioneerde schilder tobt met zijn gezondheid, dus ik moet wel...

2 opmerkingen:

  1. Volgens mij gaat Sikkens ook nog wel langer dan 3 jaar mee. Ik zou niet anders willen op mijn kozijntjes.

    Lelie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Lelie, ja dat zeg ik nu ook. Wijzonol is milieuvriendelijker, en destijds wilde ik mede daarom deze verf blijven gebruiken. Maar ik ben nu om, al maak ik die verf die ik nog in huis heb wel op.

    BeantwoordenVerwijderen