zondag, april 10, 2011

Energieprijzen gaan omhoog? So what

Met ingang van 1 juli gaan de energieprijzen fors omhoog door de onlusten in het midden oosten, en dat is heel erg wanneer je geen vast contract hebt afgesloten met een energieleverancier.

Gelukkig sloot ik begin dit jaar een jaarcontract af met Greenchoice en ik betaal nu minder dit gehele jaar voor tarieven die ik contractueel vastlegde.
Ik betaal om precies te zijn maandelijks 65 euro en vorig jaar bij een driejaarscontract bij Ned. Energie Mij 89 euro.

Mogelijk dat je nu nog met een overstap goedkoper aan je energie kunt komen. Ik hoop echter dat de problemen in het Midden Oosten zich oplossen. Ik vermoed ook dat er handelaren zijn die op de markten voor energie profijt hebben van de onlusten om de prijs extra op te drijven.

Ik sloot af via maar Easyswitch maar je kunt het ook doen via de Verenging Eigen Huis, je hoeft daar geen lid van te zijn, of via de Consumentenbond energievergelijker die ook korting aanbiedt voor energie via hun site en als extraatje per e-mail voortaan consumentenbond testen en informatie.

Het enige nadeel dat ik heb is dat de transportleverancier van energie Stedin mij vorig jaar vijf keer in de periode dalstroom toch piekstroom leverde. Destijds heb ik dat proberen op te lossen met dikke brieven aan Stedin, Nederlandse Energie Mij en Eneco, maar het lukte niet. Eindelijk lukte het toch door een e-mail aan Eneco zakelijk, Vara Kassa en Enecoservices.
Ik kreeg plotsklaps meer terug dan waar ik recht op had. Ik was toen ook bereid om naar de energiekamer te gaan.
In de wijk waar ik woon houden buren elkaar per e-mail op de hoogte wanneer Stedin de fout in gaat. Alleen klanten van Eneco hebben kennelijk meer mazzel met een correctienota.

Update 10-4 's avonds: Waar zo'n blogje al niet goed voor is, toch nog maar weer een e-mail gestuurd aan de Nederlandse Energiemaatschappij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten