vrijdag, april 01, 2011

Na zeven maanden zou de poort nu goed moeten zijn.

Eindelijk is de poort breed genoeg voor de scooter. Het is natuurlijk niet ideaal, maar dat is volgens mij een poort nooit. De accu van de scooter staat nu op te laden en ik hoop weer te kunnen scooteren en dat ik vandaag voor de laatste keer met de auto naar mijn werk was.

De poort was een project met een lange adem.

Tijden dacht ik na, over een poort in de achtertuin, ik die liever niet heb, als mens met de roots op het platteland.
Drie offertes vroeg ik op en iedere keer moest ik het verhaal vertellen, kreeg ik van de een snel en van de ander duurde het drie maanden en kreeg ik nog niets. Toen kreeg ik een offerte voor een kunststoffen poort voor een redelijke prijs en ik was door de bocht.
Ik mat de maat bij buren die ook een scooter hebben en vroeg hen of ze snel genoeg binnen waren. Bij hen gaat het goed, bij mij ging het niet goed. De Sym is breder dan de Kymco zo bleek.

Ik kan zo nog een tijd doorgaan. Het project kostte me ook veel tijd, namelijk zeven maanden in totaal. Ik kreeg er een sik van.
De terrasoverkapping heb ik moeten laten rusten, het verzakt te erg hier. De man van de tuin en de poort kan een overkapping voor me maken met verstelbare poten, maar ik vind de aansluiting op een riool ook bezwaarlijk. Ook het riool verzakt en moet af en toe opgegraven worden.

Ik ben onderhoud helemaal zat. Ik wil leuke dingen doen en niet constant herinnerd worden aan de dingen die niet lukken of wat dan ook.

Nu de terrasoverkapping niet doorgaat, blijkt opeens de zonwering niet goed uit te schuiven. Op advies van de buren kwam vandaag ook iemand er naar kijken. Volgens de buren voordelig, maar de man wil graag bijverkopen. Het is me niet duidelijk of het nog gerepareerd kan worden. Ik hoor het nog wel.

De auto blijkt toch olie te lekken, terwijl die vorig jaar toch goed gemaakt was. Ik heb een tijd als een struisvogel mijn kop in het zand gestoken, maar het is niet anders. Ik wilde hem volgend jaar inruilen, dan viert tie zijn vijftiende verjaardag. Misschien moet het al dit jaar gebeuren. Enfin weer een dag naar de garage, in plaats van leuke dingen doen. Ik denk al na over de volgende auto en keek vandaag op www.gaspedaal.nl en www.werkelijkverbruik.nl Ik wil een degelijke Japanner van vijf jaar oud. Ik rijd met veel plezier in een Mazda, maar ik kijk ook naar Toyota enz.

3 opmerkingen:

  1. Hier wonen we ook in een gebied wat altijd verzakt. Er moet regelmatig opgehoogd worden. Van het onderhoud worden we hier ook wel eens flink simpel, maar het hoort bij het hebben van een eigen huis. Gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zeer mooi blog heb je, doe zo voort.

    Ik volg je blog ;)

    Mvg sarah

    www.sarahsborduurwerken.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @LZV, wat fijn hè, dat we het kunnen betalen. Daar denk ik nog wel eens aan, als ik aan mijn beginperiode van dit blog denk. Geen cent te makken toen.

    @Sarah, Dank, ik heb je website bekeken.

    BeantwoordenVerwijderen