dinsdag, april 05, 2011

Tuinman zoekt financieel expert

De tuinman heeft gelukkig meer verstand van tuinenaanleg, ophogen, poorten maken dan van facturen.
Ieder zo zijn vak denk ik dan, terwijl ik weer een half uurtje uittrek om een specificatie te maken van de facturen die ik kreeg en die afwijken van zijn overzicht.

Echt, ongelofelijk. Op zijn specificatie staan vier facturen. Alle factuurnummers zijn hetzelfde als de facturen die ik ontving. Maar nu komt het: 1 factuur ontving ik dubbel met twee verschillende prijzen en op de tuinman zijn specificatie staat weer een ander bedrag.

Voor het verbreden van de poort, waarvoor mijn dank, echt een goede oplossing gekozen, dat is vakwerk en daar is goed over nagedacht. Hij berekende 8 uur, maar 1 uur daarvan ging op aan het op orde brengen van facturen en dat weet ik, want wij deden het samen, ik moest een uur extra verlof opnemen om over facturen te spreken. Dat uur, zou ik dan ook moeten betalen?

Ik snap dat niet, hoe kun je nu een bedrijf runnen, wanneer je je administratie niet op orde hebt? Met alleen vakmanschap red je het niet.
Dat is niet alleen voor een bedrijf zo, maar ook voor een huishouden. Ik trap misschien een open deur in, maar met overzicht, krijg je inzicht, kun je sturen. Saai, maar simpel.

Update 9-4-2011: De tuinman bracht de overleg uren niet meer in rekening.
Een ander bedrag werd ook gewijzigd. Ik zucht en denk, dit wil ik nooit meer.

3 opmerkingen:

  1. Inderdaad, met een beetje voorbereiding kan je in excel ofzo best iets netjes maken. Of met een van de talloze online boekhoud programma's van tegenwoordig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een oen, zeg. Dat ga jij toch zeker niet betalen! Gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Valhalla, klopt. Hij maakt gebruik van opensource software voor zijn Apple. Allemaal goed, maar dan oet je natuurlijk niet een getal aftrekken in plaats van bijtellen, bijvoorbeeld.:-)

    @LZV, nee voorlopig niet. Ik haat het dat het allemaal zo lang duurt.

    BeantwoordenVerwijderen