zaterdag, mei 28, 2011

The 4-hour workweek en andere boeken

Op de luchthaven van N.Y. kocht ik dit boek: The 4-hour workweek. Een pil van 400 pagina's.
De week dat ik nog thuis was en nog niet hoefde te werken las ik flink door. Het is geen roman, maar staat boordevol informatie. Al die informatie, daar zet ik aantekeningen bij, zodat ik ze later alleen maar hoef terug te vinden, de uitroeptekens, vraagtekens, onderstrepingen enz.

Nu weken later ben ik dan eindelijk gevorderd tot het laatste hoofdstuk op pagina 228.

Was ik afgelopen weekend nog helemaal in de gloria, dat ik toch maar een uur las, is dat helemaal voorbij. Het lukt me niet. Ik ben in de rat-race van allemaal belangrijke en minder belangrijke dingen, dat ik niet meer lees.

Ik dacht nog wel hier een leuke review te schrijven over het boek, maar dat lukt alleen maar wanneer mijn hoofd leeg is. Zonder leeg hoofd gebeurt er niets.

Bovendien ligt er nog een pil van een Nederlandstalig boek van mijn werk te wachten waar ik na Pinksteren een gesprek over heb,

Kortom te veel op mijn weg. De afgelopen week schreef ik daarom al weinig.
Ik ben een mens met veel interesses en veel afspraken en veel mensen, maar nu ga ik tijd vrij maken voor lezen en een leeg hoofd. Dus even geen blogjes, tenzij het gaat kriebelen, dan ok, dan prima.

Update: 3-6 Vandaag in drie en een half uur nog 115 bladzijden doorgeworsteld.Nog een paar bladzijden en dan het volgende boek.

5 opmerkingen:

  1. Jammer, en ik hoop dat het snel weer gaat kriebelen, maar altijd voor jezelf kiezen!! Veel rust en plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nu weten we dus nog niet waar dat boek over gaat. Schiet je wel een beetje op, want je maakt ons wel lekker.Gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zal ik even komen kriebelen :) grapje natuurlijk!
    ik hoop je snel terug te lezen
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. tja een mens kan maar zoveel doen per uur heh. Het belangrijkste maar eerst dan. Wij wachten wel hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Is het wel een leuk boek dan? Of is het vooral een intimiderende dikke pil? De titel spreekt me wel erg aan.

    BeantwoordenVerwijderen