zondag, mei 08, 2011

Electrische BBQ


Ik moest en zou een elektrische BBQ, want helaas wonen mijn buren te dicht bij voor een houtskool BBQ,

Ik dacht de goedkoopste gevonden te hebben bij K.wantum voor 25 euro.

Ik probeerde hem gisteravond uit en dacht dat, wanneer hij beviel, ik de volgende keer BBQ etentjes kon geven in de tuin.

Op het stopcontact uit de schuur plaatste ik hem en ik dacht hoeveel elektriciteit staat nou helemaal op deze groep. Niks toch. Na hem voorzichtig opgedraaid te hebben, was het over met de pret. De aardlekschakelaar had zijn werk gedaan en nog vele malen daarna. Alle overige apparaten zette ik uit die op dezelfde groep stonden. Toch werkte het niet. Zelfs niet op de halve stand. De aardlekschakelaar gaf aan dat er iets niet klopte.

Jammer, maar deze BBQ gaat terug naar K.wantum. Ik zal bij de buren informeren welke electrische zij hebben en dan die maar aanschaffen.

Update 20-5-2011: Bureninfo leerde me dat de door mij gebruikte stopcontacten de grote stroomvraag van de elektrische BBQ niet aankon.
Ik moet van een bepaald stopcontact in de keuken een verlengsnoer naar de tuin leiden. Dan lukt het wel.
Had ik nou maar die terrasoverkapping laten zetten, dan had ik nu voldoende stroom in de tuin gehad.

5 opmerkingen:

  1. Wij hebben destijds een electrische bij Wibra gekocht voor 11 euro. Gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is ook niet veel soeps geweest! Ik ben benieuwd wat ze er van zeggen bij de Kwantum!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is gek, maar je kunt beter een gas-bbq met een deksel nemen. Dat ruik je ook niet en ze zijn vele malen makkelijker in gebruik dan een elektrische.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @LZV, altijd baas boven baas :-((
    @Vlijtig Liesje, ja, mogelijk.
    @Jolanda, ja maar zo'n gasfles lijkt me ook maar een gedoe. Eng dat gas,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt tegenwoordig kleine gasflesjes in de maat van ongeveer 15-20 cm hoog en diameter 10-12 cm. Ik doe daar al meerdere jaren mee. Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet elke week bbq. 's-winters zet ik de bbq plus glasflesje gewoon in de buitenkast neer.

    BeantwoordenVerwijderen