dinsdag, mei 24, 2011

Raapstelen / Bladmoes

De bladmoes ook wel raapstelen genoemd oogstte ik vanavond, samen met nog wat stelen rabarber zo uit mijn achtertuin in de pan!

De raapmoes heb moest vaak gewassen worden, maar dat maakte niet uit. Het water daarvan is prima als aanvulling op het gewone sproeien in de tuin.

In de vierkante bak heb ik pas de week na de pasen gezaaid. De bladmoes groeit zo als gewoonlijk hard, maar de peterselie, bieslook, maggikruiden, zelfs basilicum gaat uiterst langzaam. De bladmoes is te dicht op elkaar gezaaid, maar ik vind het wel goed zo. De druif groeit ook al weer lekker uit. Helaas is het een witte druif zo bleek vorig jaar, daarom heb ik aan de andere schutting een blauwe druif geplaatst, maar die moet nog een tijd groeien. Aan de andere schutting staat ook een braam, en die heeft slechts een vier takken. Hij is begin dit jaar verplaatst toen de tuin werd opgehoogd.

Het hek is afgelopen weekend in de beits van de A.ction gezet. Veertien meter schutting van bhankirai vergde 5,5 pot van 750 ml transparante teak kleur beits 4,99 per pot. Ik zie niet zo snel een teakkleur, maar het ziet er mooi uit. Ik deed dit niet zelf, maar een kennis van me. Ik gaf hem een vriendenprijs. Alleen het werk bleek langer te duren dan gedacht en ook hadden we meer beits nodig dan gedacht. Ik had zes blikken gekocht en wij dachten dat we over zou hebben, maar dat was niet zo.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen