dinsdag, mei 03, 2011

Zucht, hoe moest dat nou al weer, website maken

Ik dacht dat ik er makkelijk van af zou kunnen komen, en dat ik iemand gevonden had die een website voor me zou bouwen voor een leuke prijs van 185 euro en domeinnaam plus hosting bij mijndomein.nl voor weinig. Ik hoefde verder niets te doen, behalve alles aanleveren.

Ja, ja, en ik zou die 200 euro betalen van het extra geld dat iemand mij betaalde omdat hij geld geleend had. Voor de laatste keer, want ik wees hem op de bufferberekenaar van het Nibud. Bovendien leren sommigen het alleen wanneer je ze niet helpt, maar wanneer ze het echt moeilijk hebben. Zo heb ik het ook afgeleerd om geld te lenen.

Inmiddels ben ik vier weken verder en ik ontving nog niets van deze man. Dus zal ik zelf aan de slag moeten. Bovendien ben ik deze week vrij. Dat is een luxe om je zaken te regelen. Ooit was ik redelijk handig om met Dreamweaver te werken (what you see is not the same as what you get) en Frontpage.
Het wordt voor mij een uitdaging om het goed te doen.
Deze week ben ik nog vrij en ik heb genoten van het mooie weer, de moestuin, films, de achtertuin en lekker bellen met veel mensen. Morgen, ja morgen moet het er van komen. Wanneer het me niet lukt, dan stop ik direct met de gehele website. Dan zet ik er een streep onder, maar morgen moet ik toch maar buffelen, want nu heb ik vrij.
Donderdag ga ik met twee vriendinnen een lekker eind wandelen in de buurt van Utrecht.

Ik zie er tegen op, zoals ik hierboven schreef. Dus ik deel dit alvast graag met de rest van de wereld, misschien dat het schrijven er over me verder helpt. Zucht.

Update 4-5-2011: De kop is er af, nu de rest nog.
Update 8-5-2011: Ik heb de website niet af gekregen, en heb om hulp geroepen.

4 opmerkingen:

  1. Ik heb van het maken van websites totaal geen kass gegeten. Mijn dochter weet er alles van volgens mij en mijn man schakel ik in voor onze eigen websites. Met Frontpage kun je geen websites meer maken of plaatsen. Je hebt nu alleen nog Dreamweaver om mee te werken. Kijk even op het www om uit te zoeken of er instructies op staan. gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik weet ook niet hoe je websites bouwt, maar volgens mij gebruikt mijn man webbuilder. ik zal het hem nog even navragen, als het anders is hoor je het nog. groetjes Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat wil je precies met je website? Kun je er anders niet gewoon een maken met Blogger?! Dat ken je al, en geeft toch ook prachtige resultaten?

    Ik ben echt benieuwd naar de reden dat je Blogger niet gebruikt, omdat ik wel meer mensen zie die ingewikkelde programma's gebruiken, en dat snap ik dan niet goed. Of is Blogger dan toch minder goed???

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @LZV, Volgens mij heb je daar ook een hulpprogramma voor, voor het uploaden van website en foto's
    @Maaike, bedankt, ik heb ook zoiets bij www.mijndomein.nl
    @Nicole, nee, Blogger is in dit geval minder geschikt.

    BeantwoordenVerwijderen