zaterdag, juni 18, 2011

Change?

De laatste blogjes gingen over omgaan met tijd. Het had een waarschuwing voor me moeten zijn.
Gisteravond ging ik om half acht gaan slapen en vanmorgen was ik nog steeds helemaal op!!

Geen bezoek aan de open dag van de hogeschool In Holland, waar ik bij nader inzien afgelopen woensdag op de open avond had moeten zijn. Nee, om tien uur vanmorgen ging ik verder door met slapen tot vanmiddag drie uur. Nu ben ik iets fitter.

Hoe heb ik mijn agenda de laatste week toch weer zo vol kunnen proppen. Gisteren had ik een BHV dag en ging daarna nog even buurten bij een vriendin die daar in de buurt woont.
Blijven eten deed ik niet meer, ik was moe.

Ik ben ook altijd overal voor in. Deze week was ik iedere avond de hort op. Vorige week zaterdagavond was ik voor het laatst een avond thuis en afgelopen woensdag natuurlijk.
Twee cursusdagen had ik afgelopen week.

Kennelijk had ik te weinig dingen waar ik energie van kreeg, en meer dingen waar ik energie in moest stoppen. Teveel afspraken.
Niet alleen ik heb teveel afspraken, ook de kleine kinderen van deze wereld: muziekles, sport, verjaardagen, theater maken. Kinderen gaan zelden meer bij elkaar spelen. Hun agenda zit ook vol.

Er zijn zoveel keuzes tegenwoordig, dat heet welvaart, dat we (ik) aan welzijn nauwelijks meer toekomen.
De balans vinden is enorm moeilijk en een grote uitdaging, speciaal voor mij, want nee zeggen is moeilijk.

3 opmerkingen:

  1. Balans is het toverwoord en lief zijn voor jezelf, hoort daar bij. Dat is geen loze kreet, maar we willen vaak voldoen aan een beeld waarvan we denken dat we eraan moeten voldoen, terwijl dat niet de waarheid is. Dicht bij jezlef blijven en je niet gek laten maken, het klinkt allemaal zo kretologie-achtig, maar het zijn waarheiden als een koe.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had onlangs ergens een gratis tijdschrift aangevraagd en afgelopen week belde een mevrouw op om te vragen wat ik van dit tijdschrift vond. Ik zei dat ik het alleen maar doorgebladerd had en nog geen tijd had gehad om er in te lezen. Ze verzuchtte dat iedereen het maar druk had en nergens meer tijd voor had.

    Mijn buren vonden dat wij zo vaak weg zijn. Ze hebben gelijk: wij zijn niet veel thuis. We hebben een erg grote familie en er is altijd wel iets te vieren. En dan moet ik nog met de kinderen naar de orthodontist, tandarts, huisarts, spoedeisende hulp, podo, atletiek, judo, oogarts, ggd etc.

    Ik moet zeggen dat ik het allemaal ook wel eens teveel vint, maar ik kan wel goed 'nee' zeggen. En als je ook uitlegt waarom iets niet kan dan is dat voor de ander wel zo duidelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die tijd heb ik achter me gelaten. Teveel activiteiten in een week proppen, geven me een opgejaagd gevoel.De scholen maken het tegenwoordig aan het eind van het schooljaar helemaal bont met allerlei activiteiten. Mij krijgen ze niet gek meer. Gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen