zaterdag, juni 11, 2011

Evaluatie terrasverwarmer

Een terrasverwarming heeft natuurlijk niet met consuminderen, maar met pure geld en grondstoffen verspilling.

Ik heb hem! Maar doet tie wat tie moet doen, namelijk het lekker warm maken op het terras??

Dat valt vies tegen. Iedereen weet natuurlijk dat warmte omhoog stijgt, Mijn terrasoverkapping is nog steeds van stof die je omlaag of ophoog draait. Die overkapping is tegen het huis aan net even hoger dan dit sjieke ding. Staat de terrasverwarming er net naast te verwarmen en dan nog de wetenschap dat warme lucht omhoog gaat, is het verwarmen niet echt super.

Ja, ja, ik had natuurlijk zo'simpele straalkachel moeten hebben, die er misschien niet zo mooi uitziet, maar doet wat tie moet doen, stralende warmte direct verspreiden, denk ik..... Ook dit ding heeft vast nadelen, in ieder geval lijkt deze gemakkelijker verplaatsbaar.

De terrasverwarmer ga ik nog niet verkopen, maar ik wil wel toekomstige verwarmers vertellen, dat eenvoud niet alleen iets is wat de mens siert, maar dat het ook nog eens beter is.

7 opmerkingen:

  1. Sorry, maar een teraasverwarmer vind ik samen met ijsblokjes uit de winkel een regelrechte aanfluiting. Ik begreep vanaf het begin al niet wat voor toegevoegde waarde zo'n ding kon hebben. Mijn zus heeft er ook 1. Ik heb hem voor haar zelfs gehaald en die staat nu in de tuin roest te vergaren. Gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tuindouches, terrasverwarmers, bladblazers...... een mens moet toch wat kopen, denken de fabrikanten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wij zitten s'avonds voor een heerlijke zelfgemaakte buitenkachel zie mijn blogje, gewoon lekker met hout, degelijke gzelligheid, geniet ervan, liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer dat het niet het resultaat geeft waarop je gehoopt hebt.
    misschien kun je hem op marktplaats ruilen voor zo'n straalkachel?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Lzv, ja, vind ik ook. Het is een super overdone ding.
    @Vlasje, ja, je hebt gelijk.
    @Anderson cottage, mijn tussenwoningachtertuin in de Randstad is niet groot genoeg voor een houtbrander. Burenoverlast.
    @Schuldenvrij, daar dacht ik ook aan.

    @Allen, ik ga onderzoeken of een kennis de buis omhoog voor de helft omlaag kan brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat doe jij nou met een terrasverwarmer!! Je kunt misschien beter een andre naam zoeken voor je blog!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een terrasverwarmer is heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen