zaterdag, juni 25, 2011

Iedereen had respect voor de rouwstoet

Vandaag had iedereen respect voor de rouwstoet die bestond uit 6 auto's plus nog vele vele particuliere auto's. Voor zover ik kon bekijken uit de zwarte limosine stopte iedereen ruim voordat de rouwauto's een rotonde overgingen.

Wat kinderen van de Islamitische Bilalschool uitvoerden door het uitspreken van verwensingen uit spreken en opsteken van de middelvinger is absurd.
We leven toch in een vrij land waarin we respect moeten hebben voor elkaars cultuur / religie?

Misschien dat we actie moeten voeren voor subsidie voor het in stand houden van de cultuur. Ik vind onze historische cultuur belangrijker dan de cultuur van theater en muziekgezelschappen.

Ik zou bijna voor het stoppen van subsidie pleiten voor bijzondere scholen. Ik ben benieuwd of er dan nog islamitische scholen blijven bestaan.
Dat geldt dan ook voor christelijke scholen, maar dit soort kliekjes willen we toch niet hebben?

Zijn er nog meer middelen om de vrijheid van religie te garanderen?


3 opmerkingen:

  1. In Amsterdam gaan ze asociale families voor de rechter dagen, die weigeren een andere woning te accepteren. Zou het niet handiger zijn om families, die zich niet kunnen gedragen op straat te zetten? Fijn wanneer je als gezin zo'n familie naast je krijgt. Gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik was ook erg verbaasd over die kinderen. Groep 7: die zijn een jaar of 11. Belachelijk toch hoe respectloos ze zijn. Hebben ze het van huis uit meegekregen? Begon er één en deed de rest mee? Ik weet wel dat als één van mijn kinderen bij zoiets betrokken zou zijn, hij behoorlijk op zijn lazer zou krijgen. Niet met slaan, maar met woorden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niet alle bijzondere scholen zijn geloofs-scholen. Zo zijn er ook jenaplan, montessori, steiner, sudbury, freinet en meer scholen. Deze zijn gestoeld op pedagogische stromingen, niet op geloofsstromingen.

    BeantwoordenVerwijderen