zondag, juni 19, 2011

In the cloud

Vandaag heb ik al mijn relevante spreadsheets opgeslagen in de 1 GB ruimte die mijn provider mij biedt.

Dat is ruim voldoende voor de spreadsheets en brieven die ik graag op iedere computer kan gebruiken.
Het is ook een prima veilige back-up, en ook als ik op vakantie ben, kan ik nu beschikken over mijn adressenboek de gegevens van paspoort, creditcard enz. enz.
De gegevens van verzekeringen zou ik nog kunnen toevoegen als ik er aan toe ben. Dan is het ook zo dat wanneer mijn huis afbrandt ik nog de beschikking heb over alle mogelijke documenten.

Ik ga geen reclame maken voor mijn provider, ik neem aan dat iedere provider deze mogelijkheden biedt

Ik verwacht dat het tijdwinst oplevert en dat de back-up van deze bestanden veilig zijn.

Nog beter: Bij Dropbox kun je gratis 2 GB opslaan. Gebruik je deze link dan krijgt Irm00 en jijzelf 250Mb extra er bij.

3 opmerkingen:

  1. Ja ik heb er van de week ook over vernomen in het nieuws. Ik stond er nooit bij stil dat allerhande informatie, zoals deze blogs bijvoorbeeld, genesteld zijn in the cloud. Het klinkt zo futuristisch maar het is natuurlijk helemaal realiteit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben zelf erg tevreden over dropbox. Hierbij krijg je 2Gb "in the cloud", en dat wordt gesynchroniseerd met een map op je PC (of meerder mappen op meerder PCs). Het voordeel hiervan is dat als het bedrijf achter dropbox er niet meer is je je data gewoon op je PC(s) hebt (stel je bv. voor dat je provider opeens omvalt en je niet meer bij je data kunt). Een ander voordeel is de transparantie: je hoeft niet naar een web site te gaan of met ftp iets op te halen (alleen op mijn werk, waar ik op mijn PC geen software kan installeren, gebruik ik het web interface). Ook worden voor enige tijd oudere en weggegooide versies van bestanden bewaard. De synchronisatie gebeurt automatisch.
    Het laatste voordeel is de synchronisatie tussen verschillend PCs, als je die hebt.

    Schaamteloze plug: als je via de volgende link intekent http://db.tt/zmTr2fT krijgen we beiden 256 Mb extra opslag (jij krijgt dan 2 Gb + 256 Mb).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @frugal, Yep.
    @Irm00: Je hebt er 250 mb bij. Ik heb nog niet de download gedaan nu ik in de lunchpauze op mijn werk ben :-))

    BeantwoordenVerwijderen