maandag, juni 13, 2011

Muntthee

Vandaag op het terras van restaurant de Roerdomp aan de Rotte, waar wij tijdens het zeilen aanmeerden, zag ik dat de verse muntthee 2,95 kost.

Ik verbaasde me zo, dat ik na ons bezoekje aan het restaurant, waar mijn zeilmaat afrekende, nog even naar binnen liep om te vragen of deze prijs voor een kopje of voor een pot thee was.

Het was de prijs voor een kopje!!!

Ik ben de laatste tijd niet vaak meer in restaurants geweest. Restaurant de Roerdomp is niet het meest dure restaurant.

Munt heb ik in overvloed in de tuin staan. Het is een woekerplant, sterk als onkruid. De plant moet regelmatig terug gesnoeid worden. Ik zou zeggen, dat een kop thee niet meer dan 50 cent mag kosten.


Thuisgekomen nam ik direct een foto van mijn plant en vergeleek in Google of dit echt de munt was die ze bedoelden. Het was het!

Zal ik een bordje voor mijn huis zetten:
" Biologische munt te koop"?

AH rekent voor 15 1-kopszakjes 1,15.
Super de Boer bijna 3 euro voor theezakjes muntthee

Update 29-6: Schoonzus een deel van de plant met wortel meegegeven. Was niet eenvoudig om de plant los te wrikken.

7 opmerkingen:

  1. Je gaat toch flink op je hoofd krabbelen van zo'n prijs. Niet normaal meer. Heb je het leuk gehad. Ik ben gek op de Rotte en de Rottemeren. Ik fietste daar vroeger bijna elk weekend omheen. Gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik was laatst al erg verbaasd dat bij de super dB citroenmelisse thee bijna 3.- moest kosten. Misschien heeft het te maken met het verwerking proces van blad tot thee ofzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. alweer een reden dat zelfvoorzienend zijn toch wel loont, en geeft zoveel voldoening, ik heb aardbeienmunt in mijn tuintje staan , ook heel lekker, geniet ervan , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou dat bord meteen neerzetten! Met dat biologische er ook nog bij, zit je op een goudmijn!

    Op Het Moederfront staat trouwens een artikel over zogenaamde Munttheemoeders: dat zijn hele rijke vrouwen die de hele dag muntthee drinken. Blijkbaar is muntthee hét nieuwe, hippe drankje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @LZV, Zeilen op de Rotte is al weer een reden dat ik blij ben single te zijn en sociale contacten met boot te hebben.
    De zomer kan voor mij niet stuk. Moestuinen, zeilen, genieten van de lange avonden op mijn mooie terras met een energieslurpende terrasverwarmer.

    @Ellaa, ik heb de prijs van SdB in het logje er bij geplaats.

    @Anderson cottage, klopt geeft voldoening, ben jaloers op je grote tuin.

    @Vlijtig Liesje, Ja, die heb je ook, rijke moeders.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wie weet, waar ik gewone basic munt thee kan kopen, dus eigenlijk gewoon zo als de blaadjes?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op de markt zie ik vaak bosjes munt te koop. Daar zou je een bosje kunnen kopen. De munt die verkocht wordt is meestal pepermuntthee. Erg lekker.

      Verwijderen