zaterdag, juli 09, 2011

Action gaat uitbreiden

De Action is door het Britse private equity house 3I overgenomen zo las ik op 3 juli in het FD. Ik las ook dat Brussel nog toestemming moest geven voor deze overname.
Kennelijk is dat gebeurd en zo is het mogelijk dat de huidige 256 vestigingen het er veel en veel meer gaan worden.

Action is een grote concurrent van de supermarkten Lidl en Aldi en drogisterijketen DA.

Ik hoop dat ze in de toekomst net zo voordelig blijven. De Action is een heerlijke winkel waar de
Ethanol zelfs een dubbeltje voordeliger werd. Waar de 11 W spaarlampen volgende week 3 stuks voor 2 euro kosten

GFK consumerscan waarvoor ik ook mijn boodschappen scan, deelde mee dat 33% van de huishoudens in 2010 gemiddeld 6,3 keer voor 9,42 euro kochten aan dingen die ook in de supermarkt te koop zijn.

Ik behoor duidelijk niet tot de gemiddelde groep. Action zit op 3 km afstand en wordt regelmatig met de weekboodschappen op koopavond bezocht. Per keer koop ik voor minder dan 9,42.
Onlangs was ik weer blij verrast met foto-frames en wc-verfrisser voor 1,80.
Ex-vriend en ik bezochten deze winkel voor de sinterklaascadeautjes.

Ik kocht er veel handdoeken, maar nu ik wat meer voor kwaliteit kan gaan, heb ik toch liever dikkere kwaliteit.

3 opmerkingen:

  1. Marga/consuminderen thuiszaterdag, 09 juli, 2011

    Vindt het ook een heerlijke winkel, waar ik af en toe eens ga kijken. Zit niet in mijn buurt, maar wel in de buurt waar ik werk. Voor kaarten om te versturen, wat klein huishoudelijk spul af en toe, enveloppen en schrijfblokken. Lekker betaalbaar,
    Groetjes Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De Action is hier niet direct in de buurt, maar als ik naar de stad moet waar deze wel is ga ik er altijd naartoe. Meestal maak ik van te voren een lijstje met wat ik nodig heb, zodat ik niks kan vergeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het ook een hele fijne winkel! In de bekendere winkel-plaats hier in de buurt zit een behoorlijk grote, dus elke keer dat ik daar ben ren ik even de Action in.

    BeantwoordenVerwijderen