zondag, juli 24, 2011

De definitieve belastingaangifte is binnen

Geen problemen, de definitieve was gelijk aan de voorlopige aangifte. Dat is natuurlijk fijn, maar er zijn ook kanttekeningen aan:

Mijn hypotheek kent een deel waarvan ik de betaalde rente mag aftrekken voor de belasting en een deel niet.
Het deel waarvan dat niet mag wordt ieder jaar kleiner. Daarover mag ik de betaalde rente niet aftrekken.

Het deel waarover ik wel de betaalde rente mag aftrekken blijft gelijk. Gelukkig ziet de belasting dit zoals ik zie en dat is fijn.

Vanaf volgend jaar wordt de hypotheek ook ingevuld voor je, wanneer je daarvoor bij het downloaden van de belastingaangifte 2011 voor kiest.
Daar ben ik zo benieuwd naar. Hoe gaat dat geregeld worden. Ik ben beslist niet de enige in Nederland met een deel met wel aftrekbare betaalde rente en een deel zonder aftrekbare rente.

Ik loop natuurlijk weer veel te ver vooruit met denken over wat er verkeerd kan gaan, benieuwd ben ik wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen