vrijdag, juli 22, 2011

Paar dagen vrij genomen

Die steek van het beest in mijn nek van afgelopen zaterdag is nog steeds hardnekkig. Dinsdag mocht ik op bezoek bij de arts, waar ik kon kiezen uit uitzieken of antibiotica.

Ik koos uitzieken, vroeg naar bed, beetje lummelen en toch naar kantoor.

Donderdagmorgen viel het kwartje. Ik moet doorslapen, het gaat niet meer. Ik heb vrij genomen tot a.s. dinsdag en daarmee ben ik en ook mijn huis in vakantiestemming gekomen.

Kan dat zomaar, vrij nemen? Nou ja, het is natuurlijk niet goed om zomaar vrij te nemen, maar ik was al van plan om deze week vrij te zijn. Echter de regen die viel en de voorspelde hoeveelheid regen, hield me tegen. Dan maar niet. Ik ging afgelopen maandag weer aan het werk. Ik had me dus gewoon aan mijn afspraak met mezelf moeten houden. Slecht weer of niet.

Mogelijk dat de gedachte aan lekker vrij zijn ook zwaar meewoog met de beslissing om dan toch maar gewoon thuis te zijn. Nu dus uitzieken, vrij veel niks doen, beetje lummelen. Nu ik me niet ziek gemeld heb, mag ik tenminste ook het huis uit.
Maandagavond dan moet mijn huis en voorkant van het huis er weer tip-top uitzien.

Gisteren scooterde ik toch nog even naar de stad waar ik zoals afgesproken via MP een kookwekker kocht en me de cadeaupas van V&D herinnerde. Nu heb ik tijd.

Nee ik kon niet slagen bij V&D. Ik kocht iets, en leverde het na een uurtje lezen in de Rotterdamse bibliotheek in bij de servicebalie, in de hoop op contanten.
Die vlieger ging niet op. Ik kon een nieuwe cadeaupas krijgen.
Nou ja, dan maar een cadeaupas van het La Place restaurant met overal vestigingen.
Na in het restaurant nog twee grote smooties genuttigd te hebben, toog ik met een omweg langs Bas van der Heijden voor verse vijgen en dadels weer naar huis.

Na het journaal om 8 uur weer naar bed. Vandaag lekker gelezen, begonnen met uitzoeken van hoeveel belasting betalen die banken nu eigenlijk, dat ze zo zeuren over de bankentax van 0,05%.
Zijn ze echt zo arm enz. enz. Wat voelt dat eigenlijk lekker tijd om te lummelen. Wat een feest. De zon is gaan schijnen, tijd om lekker naar de markt te gaan en de boodschappen voor komende week in huis te halen.

5 opmerkingen:

  1. Heb je eigenlijk geen idee van wat voor soort beest het geweest kan zijn? Ik heb ooit eens een prik van een libelle gehad en dat was ook zo'n akelige rotplek. Niet dat ik trouwens verder ziek was, maar op bijensteken e.d. reageer ik ook niet zo heftig.
    Nou, ziek ze lekker uit, maar zo te horen lukt dat wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Willeke, nee ik heb geen idee. Er zit een mooie boerderij daar waar bijenhoning te koop is. Maar ik had daar eerder nooit een probleem. Ik denk zelf dat het geen toeval is dat ik nu verplicht vrij ben. Ik heb het behalve die steek ook nodig. Als ik veel bezig ben met de factor tijd, kun je al nagaan, dat meer vrij niet verkeerd is.

    @Ella en verg(r)eetmenietje hartelijk dank.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weet je zeker dat het geen teek is geweest? Daar moet je erg voorzichtig mee zijn hoor. Met een bloedonderzoek kunnen ze erachter komen of je geïnfecteerd bent of niet.

    BeantwoordenVerwijderen