zaterdag, juli 02, 2011

Schoonmaaak schema

Het oude msn huishoudclubje dat ook regelmatig e-mail stuurde wanneer je wat in je huis moest doen inspireerde mij tot het maken van een spreadsheet waarin ik de regelmatig terugkerende schoonmaakmomenten in noteerde voor de grotere klussen, zoals:

deuren soppen, keukenkastjes en laden, ramen, koelkast, luchtverversingssysteem, gordijnen wassen en luxaflex, ramen, boven op de kasten en de schilderijen, tuin, auto wassen, olie nakijken.

Het spreadsheet heb ik opgeslagen op het web en voor iedereen die op de link drukt kan opzoeken en weergeven.

Zelf heb ik het ingelijst en opgehangen in de huiskamer zodat ik mezelf scherp houd.

Mijn hulp heeft nu een baan en met haar drie kinderen is haar wekelijkse vrije dag al ingevuld. Ik vind het niet erg. Met iedere dag een half uur schoonmaken kom ik een heel eind en ik doe de dingen op mijn manier.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen