donderdag, juli 21, 2011

Spam: Beveiligingsnieuws van de ING

Regelmatig ontvang ik deze spam op het e-mailadres van mijn website:

Beste gewaardeerde klant,
U hebt een nieuwe beveiligingsupdate van ING. Alstublieft
Log in op uw account om deze update te bevestigen

Update your online bankieren

ING Bank NV
Handelsregister Leeuwarden nr. 33031431

Eerder ontving ik deze e-mail of soortgelijke e-mails dagelijks één keer. Vandaag ontving ik hem vier keer.De link leidt naar: http://sandjunkies.com/extras/ing.nl/ing.nl/mijn.ing.htm

Wat een schurken en daar bedoel ik niet de ING bank mee.
Zelfs het handelsregister nr van Leeuwarden wordt correct gebruikt. Ik heb de ING bank in kennis gesteld. Even op Google zoeken en deze e-mail zie ik overal opduiken.

Spam wordt op mijn andere e-mail adressen er altijd uitgefilterd. Alleen op de e-mail adres behorend bij de website, maar toch behorend bij online is het spam-feest.
Inmiddels krijg ik ook spam binnen van de ABN-AMRO.
Ik maak alleen gebruik van Webmail, omdat ik te vaak switch van pc.

Update 23-7-2011: ING liet me weten dat de website is geblokkeerd.

5 opmerkingen:

  1. Ik kreeg hem een tijdje geleden ook. Gelijk deleten die hap!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik krijg hem ook bijna dagelijks. Gelukkig kom ik niet eens in de verleiding om iets te doen, want ik heb nog nooit van mijn leven bij ING gezeten...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klopt en ik ben nooit bij de ING geweest..........

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik krijg die ook geregeld. Heel irritant. Ik mik hem altijd meteen weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Allen, ik kreeg nooit eerder spam van deze soort, deze werd er uit gefilterd. Nu wel, ik denk dat het komt door de nieuwe website.

    BeantwoordenVerwijderen