zondag, augustus 07, 2011

45.000 euro was de hypotheek van de buren in 2006.

Een gesprekje van vorige week over koetjes en kalfjes en warempel hun uitbouw, maakte mij nieuwsgierig genoeg om bij het kadaster informatie op te vragen. Zou vast hoog zijn hun hypotheek. Ik verlekkerde me alvast, ik was vast niet de enige!!

Als dit hun hypotheek was in 2006, hoe kan het dan dat zij toch een dure uitbouw hebben? De vrouw heeft alleen voor het leuk altijd een paar uurtjes gewerkt. De man werkt fulltime, twee inmiddels afgestudeerde kinderen, trainer bij een voetbalclub in de avonduren.

Ik zeg niks meer, ik blijf verder beknibbelen en doorleven.

Tenminste, we gaan met elkaar maandag weer naar de aqua club in het zwembad, verdwijnt er weer 500 Kcal.

De vloer is nog niet klaar. Te druk met wassen, verjaardag, moestuin, kranten lezen.

6 opmerkingen:

  1. Haha... je bent wel lekker eerlijk ;)

    Ik vraag me soms ook af hoe mensen hier met een auto, een motor en een ongelofelijk gestyled huis het toch op een inkomen (weliswaar in de ploegendienst) kunnen doen.

    Nou ja, misschien hebben ze wel hun vorige huis goed verkocht, of een erfenisje?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Valhallo, In eerste instantie schreef ik, nee dat hadden ze niet. Maar achteraf denk ik, haar ouders zijn inmiddels overleden. Maar die hadden toch niet zoveel geld.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Valhalla: Dat lijkt me een typisch gevalletje van 'doorlopend krediet/persoonlijke lening om de schijn op te houden'. Boven je stand leven dus.

    OT: Wanneer hebben de buren het gekocht dan? Misschien waren de prijzen toen lager?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je kunt de hoogte van de hypotheek toch niet opvragen via het kadaster? Ik dacht alleen de verkoopprijs. Maar dat zegt natuurlijk niet zo heel veel. Ik ben ook altijd wel benieuwd hoe andere mensen het doen, mijn ervaring is dat veel mensen toch veel dingen 'van de bank' hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @LLmM, ja dat kan via het kadaster. Het is erg duur, dus je moet het wel heel erg graag willen.
    Je moet je ook door de kleine lettertjes heen ploegen. Voor bedrijven zoals makelaars en hypotheekadviseurs, betalen een schijntje. Doorverkopen mag niet.
    Ja ap.nl deed het in het verleden, maar nu mee gestopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Ecof. Zowel mijn buren als ik kochten het huis voor ƒ 160.000
    Het werd in 1990 opgeleverd.

    BeantwoordenVerwijderen