dinsdag, augustus 16, 2011

Boter op brood

Sinds de Al di haar huismerk Hella Halvarine heeft omgevormd naar nieuwe kuipjes, vindt men het blijkbaar niet meer zo goed smaken.
Hella Halvarine in een 500 grams pot was zeer betaalbaar en lekker.

Nu speur ik overal rond en ik kom met het vier keer zo dure botergoud thuis. € 1,09 voor 250 gram, Ba s van der He ijden.
De ronde roomboterstaaf die ik wel eens kocht bij M ak ro doet het niet zo goed als dit botergoud.

Ik vraag me af, wat doen jullie op brood?
Wat is het beste alternatief en waar koop je het?

In het tijdschrijft Kassa staat dat Linessa Light Butter als beste getest is.
De testers zijn het over 1 ding eens en dat is dat je beter weinig echte boter op brood kunt nemen dan iets anders. De Linessa Light Butter € 1,09 voor 250 gram bij Lidl is nog beter dan Campina botergoud.

11 opmerkingen:

  1. ES halvarine van AH..
    Niet heel bijzonder, ook niet vies. Botergoud is lekkerder, hoor! Maar ik word al zo dik, dus dan maar halvarine. Trouwens ook fijn dat je net als Zuinigaan al een aantal jaartjes doorblogt! Groet anna.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik gebruik ofwel van alpro soja ofwel een kuipje bertolli.
    Vast niet het goedkoopste, maar ik gebruik er maar zó weinig van, want ik ben de enige, die iets op het brood onder het beleg doet (en zelfs dat niet eens altijd). Ik denk dat ik op jaarbasis 4 kuipjes koop.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik eet geen boter, dus ook niet op brood. Voor andere mensen die hier eten koop ik gewoon dat goedkope merk van de C1000 of de goedkoopste variant van de Lidl.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vita d'Or light van de Lidl staat hier op tafel, naast de gewone roomboter van Euroshopper.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. roomboter of niets. Alles wat in een kuipje zit, is namaakspul met ongezonde toevoegingen.

    groet,
    Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Anoniem, dank voor je opm.
    @Ari-atari, dank voor je idee kuipje bertolli, lijkt me ook een goede.
    @LLmM, vrienden die bij je eten bedoel je?
    @Ellen, is vita d'or lekker? De roomboter is hier ook al afgekeurd.
    Net zoals de roomboterstaven van Makro, waar je zo handig een stukje van af snijdt.
    @Joke, lekkere boter van de boer bedoel je? mmmmm, lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ongeveer een drie kilometer van die appelboer zit een boerderij die zijn melk verkoopt. En ook eigengemaakte boter voor weinig. Jammer voor mij in plastic bakjes,ik moet eens kijken of hij mijn eigen bakje wil vullen. Ook yoghurt en (volle) melk voor weinig.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier roomboter en halvarine van ES. Wij gebruiken er echt niet heel veel van en doen meestal een drie weken met een volle kuip.
    Gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Boter (en andere zuivel, maar ook vlees) eet ik bij voorkeur van biologische afkomst. De ene keer van de supermarkt de andere keer van de biologische winkel. Echt het is duurder, maar lekkerder, gezonder èn beter voor de koe.
    Groet,
    Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wij eten halvarine en ik koop gewoon de goedkoopste merken. Op vakantie kocht ik margarine(kon in Frankrijk geen halvarine vinden) en de kinderen vonden dat helemaal niet lekker.

    BeantwoordenVerwijderen