woensdag, augustus 17, 2011

De helft van de kist appelen is nu al appelmoes

De vorige week gekochte kist appelen is nu verwerkt tot appelmoes en zit in potten.
De andere helft heeft al gekookt, en wacht op verwerking in de roerzeef.

Ik heb er even de tijd voor moeten maken. Lekker is ze. Ik heb er geen kaneel aan toegevoegd. De appel is van zichzelf al zo zoet, dat er ook niet veel suiker bijhoefde.
Ik heb nu een prima product voor een klein prijsje.

Ik eet dus bijna nooit appelmoes, maar de komende tijd zal ik het wel doen. Er gaat eigenlijk ook niets boven zelfgemaake appelmoes. Speciaal wanneer ze nog lekker warm is. Jammie.

Ik weckte ze in van die gekregen supermarkt groentenpotten. Ik ben er nu bijna doorheen. Binnenkort ga ik de bonen verder wekken in de tweedehands gekochte tweeliter weckpotten.
Twee liter potten zijn zo groot, daar kan ik makkelijk de hele week van eten.... Lekker makkelijk eigenlijk.
Door het vele wecken heb ik ook nog plek in de vriezer over. Misschien blancheer ik de bonen eerst en vries ze daarna verder in.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen