donderdag, augustus 18, 2011

Effe ontspannen vooraf de start van veel cursussen

Zaterdag ga ik lekker in de buurt van Amsterdam logeren en we gaan vooral veel zien. Wat we gaan zien is me nog niet duidelijk, maar dat zal vast wel goedkomen.

Eindelijk een weekendje weg. Ik ben er aan toe, zeker ook omdat de volgende week ik begin met cursussen voor mijn werk.
Welke spannende cursussen dan??? Nou eh omzetbelasting.
Had ik dan nog nooit een cursus omzetbelasting gevolgd.

Ja zeker, tijdens mijn studie MBA en later nog een cursus specifiek gericht op een nutsbedrijf.
Nu dus een cursus op het terug ontvangen van BTW uit het buitenland.
Ja, ja, dat kun je de informatie zelf ook uit een boek halen. Maar ik tekende voor cursussen.
Eindelijk begint ook nog de cursus voor Schuld hulp maatje in de vrije tijd.

Nu dus nog even een weekendje genieten. Met wie ga ik dan? Ik ga samen met een nicht, die ook toe was aan een nachtje weg.

Wanneer ik klaar ben met deze cursus en ook aan het werk dan wil ik ook nog de cursus Wet Financieel Toezicht (WFT) basisdeskundigheid gaan halen bij Lau-dis. Dit diploma geeft toegang tot de Financiële Dienstverlening. Het is de benodigde basiscursus voor Wft Hypothecair Krediet.
Ik ga dit doorzetten. De afgelopen dagen heb ik met veel inspanning een hypotheek beoordeeld van een familielid die haar nieuwe huis wil financieren met 50% banksparen wil en 50% aflossings vrij.
Het kostte me veel tijd en ik wil gewoon bredere kennis hebben om voortaan niet meer achteraf iedereen te informeren, maar vooraf. De cursus map had ik al een tijd in huis liggen.

L a u d i u s geeft ook een opleiding tot schuldhulpverlener of budgetcoach, maar deze cursus krijg ik dus lekker mondeling. Maar ja, ik hoop in de toekomst anderen goed te coachen ook gratis.

3 opmerkingen:

  1. Succes ermee! Dat soort kennis is nooit weg, het kan je zelf ook verder helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Vlijtig Liesje, bedankt
    @LLmM, ben ik helemaal met je eens.Bovendien een nieuwe uitdaging werkt altijd verfrissend.

    BeantwoordenVerwijderen