zaterdag, augustus 27, 2011

Eindelijk vrouwenschoenen bij toeval gevonden

Door breuk ben ik al een tijdje op zoek naar stevige glazen en ging daarvoor naar de Kringloop.

Terwijl ik naar de servieshoek loop valt mijn oog op twee paar gloednieuwe schoenen van mijn grote maat 42, voor moeilijke voeten. Ik pas en jottem, het lukt!
Kopen die hap en snel ook. Ik die de laatste tijd van arren moede in heren instappers loop. Ook aardig maar ja ik ben toch geen man.
Twee paar Ri-eker nieuwprijs 60 euro, 1 in bruin en 1 in zwart, € 23.

Acht keer stuurde ik mijn voeten in een .pdf file naar diverse winkels met de maten van mijn voet er bij geschreven. De schoenen die ik toen kon kopen waren niet echt prettig, dus ik ben gestopt met het kijken naar vrouwenschoenen. Pas nog zei ik, ik blijf maar bij herenschoenen, zucht. Ze zitten tenminste gewoon goed.

Om nog even te herinneren aan mijn moeilijke voeten. Afgelopen winter werd ik vergeefs geopereerd aan een hallux valgus. Mijn teen is nog steeds uit de kom en ik moet hem dagelijks intapen en de steunzolen doen de rest. Lekker dansen of een flink eind wandelen is verleden tijd. Toch laat ik me komende winter niet weer opereren. Ik ben al twee winters tijden in de ziektewet geweest en ik ben er helemaal zat van. Ik doe aan Aquarobics, ik poets mijn huis en ik spit in de moestuin. Met moeite wandel ik hooguit 10 km. Joggen deed ik al langer niet meer.

Update 29-8-2011: Ze doen pijn na een dagje aanhebben. Nou ja, in ieder geval een lakschoen voor bijzondere gelegenheden.

6 opmerkingen:

  1. Ik leef hier ook op grote voet. Ik koop altijd Ecco schoenen. In de afgelopen zomer kocht ik ook een paar Helioform schoenen op de markt. Beiden kosten € 50,-- p paar. Gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn schoonzus leeft ook op grote voet, maar die heeft een kast vol staan, allemaal echte vrouwenschoenen. Misschien heeft zij alles leeggekocht..?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je zo goed geslaagd bent en nog voor weinig geld ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gelukje zeg! Waarom zou iemand zulke nieuwe schoenen toch wegdoen vraag ik me dan altijd af!

    Maar fijn voor jou! En Rieker is een degelijk merk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @LZV, dat herinnert me aan mijn goede Ecco's die al tijden werkeloos in de kast staan. Binnenkort wordt de kringloop er mee verblijdt.
    Helioform is ook een goede schoen voor brede voeten. Dat was ook zo, voordat ik deze rot teen kreeg.

    @LLmM, Ik heb er voldoende van geprobeerd, en pas wanneer de voet scuucesvol is geopereerd, zal ik ze weer dragen. Picardie zitten beroerd.

    @Willeke, dank.
    @Vlijtig Liesje, net als jij heb ik geen idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zie dat het sloffen genoemd worden, je zou zeggen dat dat lekker loopt.

    Als je nog tips of info nodig hebt, ik heb een goede orthopedisch schoenmaker in mijn vriendenkring die jou mss wat verder kan helpen?

    BeantwoordenVerwijderen