woensdag, augustus 10, 2011

Onderhoudsbeurt auto en scooter.


Mijn auto reed afgelopen jaar 7.000 km. Vorig jaar kreeg de auto een grote beurt. Vandaag alleen een APK keuring. Kosten bij de medelander
€ 40,-- :-))


Vorig jaar was het duur 900 euro: autobanden, nieuwe schijfrem, want de vorige was verroest. Had ik maar meer moeten rijden enz.
Volgend jaar viert mijn Mazda zijn 15e verjaardag. Nu heeft de auto 153.000 km op de teller. Ik kocht in 2001 met 96.000 km op de teller dat is gemiddeld 5.700 km per jaar.



Als tie volgend jaar nog zo goedkoop is bij de APK keuring, zal ik dan zeggen, laat hem maar rustig 16 jaar oud worden??? Het rijdt heel voordelig een totaal afgeschreven auto.



Morgen gaat de scooter voor de 5.000 km beurt. Nu staat er ruim 10.000 km op de teller. Ik kan nu al voorspellen dat dit duurder uitpakt. De scooter reed in afgelopen jaar iets meer dan 5.000 km. Dat is heel weinig voor mijn doen. Het kwam vooral door de voetoperatie afgelopen winter, dat ik zo weinig reed.
Kosten 205,40 inclusief nieuwe achterband, rollen, luchtfiler, 4-takt olie, bougie, smeermiddelen en arbeidsloon.
Daar kan ik weer 5000 km mee vooruit. De man in de werkplaats ontving twee muntstukken van 2 euro.

Ik kan iedereen aanraden een scooter te kopen bij een motorenzaak. Meer kennis en service.


Totale kosten auto en scooter € 245.70





De vloer vordert gestaag drie uur aan gewerkt. Volgend weekend verder.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen