woensdag, augustus 03, 2011

Toplaag voor de vloer

Die rot vloer van me weer voorzien van een toplaag en nu kan hij weer een tijdje mee.

Eigenlijk was ik er al een tijdje volledig klaar mee. Door mijn vorige kat, had ik destijds besloten om een zware linoleum vloer te nemen.
Het is al mijn tweede zware linoleum vloer die destijds in guldens een behoorlijk bedrag kostte.

Die vloer, heeft reliëf, dat bevordert het moeilijke reinigen, alles blijft tussen de reliëfjes zitten en ik was er helemaal klaar mee.
Ik keek uit naar een andere vloer. Misschien toch maar parket of laminaat.

Edoch ik heb al voldoende hout in de huis. De kersenhouten (namaak) keuken, een kersenhouden (namaak) boekenkast en computerkast.

Ik mocht oppassen op de katten van de buren en dat leverde me winst op!
Het dagelijks bekijken van hun interieur, gaf mij ideeën voor mijn eigen woning, maar vooral ben ik blijer met mijn woning.

Hun huis is design, met een twee meter uitbouw. Alles in drie kleuren uitgevoerd.
Bruine vloer, iets ander bruine bank, bruine tv kast en eetkamertafel. Aan de muur hangt slechts 1 grote foto. Geen boeken, geen schilderijen, weinig kleur.
De volledig met grote grijze stenen uitgevoerde achtertuin en een paar potten met groen, deed ik ideeën op voor mijn eigen huis, waarmee ik stukken tevredener ben geworden.

Na het twee keer dagelijks naar binnen gaan voor de katten, waarbij ik mijn eten in hun huis at, of een drankje dronk in hun tuin, als gezelschapsdame van twee raskatten, die meer slaap- en eetkatten zijn dan rasechte katten weet ik het wel.
Ik ben tevreden met mijn kamer, die niet in drie kleuren is uitgevoerd.

Het viel me op, dat wanneer ik binnenkwam, de gang en huiskamer veel kleiner leek.
Het waren vooral de donkere kleuren waardoor het huis kleiner lijkt.

Nu weet ik het weer, ik ben weer op de rit. De toplaag van mijn huidige licht blauw crême vloer is nu voor de helft voorzien van een nieuwe toplaag. Op de knieën met ammonia, met afwasmiddel, met wat dan ook, heb ik de vloer schoongemaakt. Daarna voorzien van een bescherm glansmiddel.
Ik heb een supersonische stoomreiniger, maar die kreeg de vloer ook niet schoon genoeg.
Ik ben helemaal enthousiast, ik kan de gehele vloer in het huis voorzien van een nieuwe toplaag.
Dat deed ik in het grijze verleden jaarlijks. Zo hoort het ook. Maar ik was de vloer gewoon zat, helemaal zat. Ik wilde een andere vloer, maar twijfelde over parket of laminaat.

Ik was enorm veel groente, ik hou van vrij bezig zijn en niet constant opletten of het wel goed gaat. Ik mag een liter water op de grond morsen en dat uren later opdweilen bijvoorbeeld.
In de keuken is laminaat niet aan mij besteed. Dan moet je hier op letten, of daar op letten of die kwaliteit of dat. Volgens mij werkt het allemaal niet bij mij.

Nu ik ook weet, dat het mijn huis donkerder maakt, bovendien heb ik al een namaak kersenhouten keuken, boekenkast en computerkast.

Mijn woonkamer is voorzien van schilderijenlijsten met daaraan hangend, twee originele aquarels gesigneerd door OpnieuwBeginnen, twee schilderijen van een kunstklas in Rotterdam, een schilderijtje van de Haagse school en een grotere vakantiefoto van een zonsondergang in Mozambique.

Aan de computerkast hangt een grote lijst met daarin allemaal foto's van mijzelf, van twee van mijn liefdes, van mijn vroegere kat, van het zeilen, van mijn familie, van het huidige talud van de A4, van de Erasmusbrug.

Mijn huis is niet design, maar persoonlijk. De eetkamertafel en -stoelen zouden nog een andere kleur kunnen krijgen om het te vergroten.

1 opmerking:

  1. Wij hebben over de hele benedenverdieping plavuizen liggen. Die lagen er al in toen we in dit huis gingen wonen. En plavuizen zijn misschien wel kil, hoewel het zomers heerlijk is om op blote voeten te lopen, ik ben er nog altijd blij mee. Ik ben ook niet zo'n pietje precies, we hebben 2 kinderen en huisdieren en dan gaat er wel eens iets over de vloer. Voor ons is dus een vloer die tegen een stootje kan ook een pré.

    Veel succes met de vervelende klus!

    BeantwoordenVerwijderen