zondag, augustus 07, 2011

Varend corso 2011


Ook nog 'even' naar het Westlands varend corso 2011, wat ieder jaar in het eerste weekende van augustus is.



Het is een terugkerende traditie inmiddels.

Dit jaar dicht bij de Oostpoort in Delft,

je weet wel dichtbij die ijszaak van Beaart.
Daar hield ik geen stop, nee dat deed ik dichtbij 't Woud, aan de Zwethkade in de Bo nte Ha as.



Vloer? Wat vloer? Twee uur aan gewerkt vandaag met de stoomreiniger. Twee dagen minstens nodig, maar wat doet ze? Eten in de de B o n t e H a a s. :P Nou ja de vloer komt volgend weekend wel.

8 opmerkingen:

  1. Hoi, zit (in de haven van Colijnsplaat, gratis wifi en regen) je blog eens van het begin af te lezen. En je zeilt in een oostzeejol!! Leuk! heb ik tot een jaar geleden ook gedaan (nu wat anders)
    Succes met je vloer nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Ari-Atari, dat is ook toevallig. Er zijn heel veel merken en typen.
    Ik heb ook eens, lang gelee gezeild bij Zierikzee.
    Heb je nu een wat grotere boot, denk ik daar op het grote water.

    Lekker is dat gratis wifi, komt steeds meer, ookin Nederland.

    Mijn hele blog gelezen? Dat is veel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik lees mee sinds een paar jaar (voor de salsa-man in elk geval), en ben nu wat aan het lezen van je beginperiode.
    Ik ben van 20-voeter naar 25-voeter (storfidra) naar nu 27-voeter gegaan. Maar met de 20-voeter ging ik ook al naar dit water. Ze kunnen zoveel hebben, die oostzeejollen. Mijn broer is met een 15-voeter wel eens alle waddeneilanden afgegaan, bovenlangs.
    Alles weer goed met je lever?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Soms moet je weten waar je prioriteiten liggen! En inderdaad: die vloer ligt er later ook nog wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Ari-Atari, heerlijke boot. Vandaag een collega terug van vakantie was op zee tot Oostende gezeild. Wilde ook naar Engeland, maar de familie trok dat niet, meer dan windkracht 5.
    Zelf ooit eens naar Engeland geweest. Was toen ook bereslecht weer.

    Met mijn leven gaat het helemaal goed. Druk, druk, veel sociale contacten. Gezellig. Ik ben blij met mijn vrijheid. Nog steeds.

    @Vlijtig Liesje, de vloer ligt er nog steeds zo bij. een zooi in huis. Eind deze week moet het goed komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. LOL, fijn dat het met je leven ook goed gaat, maar ik bedoelde je leveR :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Ari-atari: Ik heb geen idee hoe de Gamma GT nu is.

    Schijnt dat het lager is geworden, door brave leefstijl van toen.

    Nu ben ik iets minder braaf, maar ik kan de waarde niet meten.
    Ik zou weer meer op moeten letten.
    Heb veel energie die ik dan weer gelukkig om kan zetten aan dingen zoals vloer, tomatensoep wecken enz. Koop dan weer onnozel een kist appels en hoe gaan we die weer verwerken?
    Verdikkie nog aan toe, vandaag weer niet op het water, maar naar een familie doopdienst geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wij zijn zaterdag maar naar huis gegaan, waren helemaal zat van regen en ofwel geen wind ofwel windkracht 6-7. Was het gisteren toch weer prachtig weer. Zonder wind, dat dan weer wel. We waren 5 weken aan boord geweest, hoor, dus helemaal zielig zijn we niet.
    Appels, ja. Ik heb twee appelbomen in de tuin, één moes en één handappels. Veel appeltaart, appelmoes (ik spaar altijd H.ak potten) en (helaas) even de discipline om een aantal avonden te schillen. Daar heb ik ook niet altijd zin in natuurlijk, maar als je eenmaal in het ritme zit gaat het wel.
    Dit jaar had mijn moes-boom geen bloesem en (dus) ook geen appels (dat komt nu en dan voor). Dat vind ik dan toch ook weer jammer. Hoewel het qua tijd wel goed uitkomt dit jaar.....

    BeantwoordenVerwijderen